فرامرز نیک سرشت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع فرهنگ سازی مالیاتی به دغدغه اصلی تمام مدیران کشور تبدیل شده است.
وی یادآورشد: رهبر معظم انقلاب زمانی اعلام کردند که آرزو دارند، چاه های نفت بسته و هزینه های کشور از قبل تولید داخلی و دریافت مالیات اداره شود و از همین رو باید برای تحقق چنین آرزویی گام برداشت و در راس آن به حتم سازمان امور مالیاتی قرار دارد.
نیک سرشت اظهار کرد: باید متوجه بود که اتکا به درآمدهای نفتی حتی اجازه تدبیر برای یافتن راه های جدید کسب درآمد را نمی دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان گفت: تمام سیستم های مدیریتی کنونی در کشور عاریتی است و برای رسیدن به الگوی موفق مالیاتی هم می توان آن را از کشورهای توسعه یافته و دارای تجربه در این زمینه عاریه گرفت.
وی خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور می تواند به دولت پیشنهاد دهد که تمام منابع مالیاتی را شناسایی، راه های دریافت آن را طراحی و 100 درصد اقتصاد کشور را تامین کند.
نیک سرشت خواستار تقویت فرهنگ مالیاتی در میان مردم شد و تاکید کرد: از محاسن فرهنگ مالیاتی افزایش حس مطالبه گری مردم است چرا که آنان متناسب با پرداخت مالیات، تقاضای دریافت خدمات را خواهند داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان گفت: این روزها که بحث تحریم ها و کاهش فروش نفت مطرح است، موضوع تغییر رویه تحقق درآمد کشور باید به جد پیگیری شود.
وی تصریح کرد: افزایش فرهنگ مالیاتی و تشویق مردم به پرداخت آن به حتم بهترین راهکار تامین درآمد مورد نیاز کشور در شرایط تحریم است.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.