محمدباقر حاج کاظمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سه ماهه گذشته از سالجاری 15پرونده تخلف به رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، تخلف در عرضه مواد پروتئینی، کشتار و عرضه غیر مجاز فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی مربوط بود که به مراجع قضایی استان زنجان ارجاع داده شد.
به گفته وی، به منظور کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در این مدت، 6 هزار و 219 مورد از مراکز عرضه، تولید و نگهداری، توزیع و خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی در استان زنجان بازدید شد.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در این نظارت و بازرسی‌های انجام شده، 402مورد، موارد غیر بهداشتی مشاهده و درباره رفع مسائل غیر بهداشتی به آنان تذکر داده شد.
حاج کاظمی از ضبط 16 هزار و 487 کیلوگرم فرآورده خام دامی در استان خبرداد و افزود: این مقدار در مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی بود.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طی سه ماهه گذشته از سالجاری 72 مورد از فرآورده های خام دامی نمونه برداری انجام شد.
حاج کاظمی یادآورشد: خریداران مایحتاج فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی این استان تهیه کنند.
وی از مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی خواست، هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی به مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا و تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه دقت کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید به مرغ‌های بسته بندی شده‌ای که دارای تاریخ انقضا، تولید و کنترل هستند، توجه کرد.
حاج کاظمی اضافه کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 اداره های دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان دارای 6 کشتارگاه دام و طیور است که این کشتارگاه ها 11 دامپزشک، هشت ناظربهداشتی و هفت ناظر شرعی دارد که به طور مستمر بر روند کشتار دام و طیور نظارت می کنند.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.