به گزارش ایرنا، علی محمدی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح توسعه و استاندار سازی اورژانس بیمارستان امید ابهر، افزود: سازمان تامین اجتماعی پس از افزایش شمار بیمارستان های خود، آن ها را به افزایش کیفیت درمانی ملزم کرد، بطوری که امروز مصداق آن را در بیمارستان امید ابهر مشاهد می کنیم که براساس مستندات و اقدامات انجام شده در بین 14 بیمارستان استان زنجان بعنوان اولین و برترین بیمارستان استان در آخرین ارزیابی اعتبار بخشی شناخته شد.
وی در زمینه طرح اعتبار بخشی افزود: سیستم درمانی کشور از پنج سال قبل تصمیم گرفت خدمات بیمارستان ها را در قالب طرحی دقیق و بر اساس طرح اعتبار بخشی درمان مورد ارزیابی و ارزشیابی قرار دهد که تمام فعالیت بیمارستان را زیر نظر دارد.
محمدی یادآور شد: بی تردید یکی از حقوق اساسی هر فرد که به درستی از آن برخوردار باشد حق بهداشت و درمان در کنار آموزش است و برای بیمار دغدغه ای جز بیماری نباید وجود داشته باشد.
وی ابزار کرد: در کنار سایر خدماتی که توسط سازمان تامین اجتماعی ارائه می شود موضوع درمان یکی از اصلی ترین اولویت ها است به طوری که روزانه بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان در حوزه درمان بیمه شدگان و سایر ارباب رجوع در استان هزینه می کند.
این مسئول با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد در عرصه خدمات اجتماعی کشور مطرح است، ابرازکرد: از سال 69 این سازمان قانون الزام درمان مستقل را دارد و یکی از اصلی ترین خدمات تامین اجتماعی، خدمات درمانی است.
محمدی خاطرنشان کرد: سازمان دارای 350 مرکز درمانی شامل 73 بیمارستان در سطح کشور است که نمونه بارز آن بیمارستان میلاد تهران می باشد.
وی با اشاره به اینکه 2 بیمارستان امام حسین (ع) زنجان و امید ابهر در مجموع دارای 220 تخت هستند، تاکید کرد: علاوه بر این پنج مرکز درمان سرپایی در سطح شهرستان های استان فعال هستند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: سال 96 حدود یک میلیون و 40 هزار نفر خدمات ویزیت سرپایی دریافت کرده اند، همچنین 21هزار مورد بستری و 10 هزار 500 مورد عمل جراحی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان انجام شد و چهار هزار و 800 مورد زایمان در آب صورت گرفت.
وی با اشاره طرح نظام ارجاع داخلی بیماران ابراز کرد: یکی از خدمات این طرح حذف دفترچه های درمانی در بیمارستان های تامین اجتماعی است و در حال حاضر مراجعه کنند بصورت الکترونیک و تنها بار ارائه کد ملی یا شماره بیمه می تواند خدمات دریافت کند.
6085/7324
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.