به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان زنجان، هدایت صفری روز پنجشنبه افزود: از ابتدای امسال تاکنون از طریق یکهزار و 159 طرح فرش‌بافی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان 858متر فرش، گلیم و تابلو فرش بافته‌شده است.
وی اظهار کرد: طرح اشتغال فرشبافی از طرح‌های زودبازده با بهره‌وری مناسب بوده و تلاش می شود با توسعه این طرح زمینه درآمدزایی خانوارهای مددجوی تحت حمایت این نهاد بیش از گذشته فراهم شود.
صفری افزود: بر این اساس این نهاد با ارائه تسهیلات 50 ‌تا 150 میلیون ریالی طرح فرشبافی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد به‌منظور درآمدزایی برای جامعه هدف این نهاد و با استفاده از منابع داخلی کمیته امداد و منابع بانکی ایجاد می‌شود.
این مسئول ادامه داد: بازاریابی برای فروش محصولات تولیدی مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان در طرح فرشبافی از اقدامات مهم این نهاد بوده و در این راستا اقدامات اثر گذاری مورد توجه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: فرشهای تولیدی ازجمله فرش، گلیم و تابلو فرش در سه ماهه اول امسال بیش از 674میلیون تومان (6 میلیارد و 740 میلیون ریال) به فروش رسیده است.
صفری پیش از این نیز اعلام کرده بود: سال گذشته توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در طرح اشتغال فرش‌ بافی، سه هزار و 277 تخته فرش، گلیم و تابلو فرش بافته ‌شد که نسبت به مدت مشابه سال ما قبل آن 59 درصد رشد داشت.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 647خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.