به گزارش ایرنا، احمد زمانی روز چهارشنبه در ستاد تجهیز درآمد استان زنجان افزود: مساله مهم در خصوص درآمدهای مالیاتی مربوط به مباحث فرهنگی است بطوری که ظرفیت های کسب درآمدهای مالیاتی با قواتین فعلی خوب و کافی است اما ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی مورد نیاز فراهم نیست.
زمانی ادامه داد: ظرفیت های خوبی برای اصلاح وضع موجود پیش بینی شده اما در زمینه فرهنگی و اجتماعی باید همه دستگاه های عضو ستاد درآمد کشور برای حبران خلاءهای موجود همکاری داشته باشند.
معاون پژهش و برنامه ریزی و امور بین الملل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: همکاری دستگاه های مسئول در رفع ضعف اعتماد میان مردم و دولت در حوزه اقتصادی موثر است.
وی اضافه کرد: در بخش نخست باید خدمات امور مالیاتی را افزایش و آن را به سمت الکترونیکی سازی سوق داد تا خدمات به راحتی در دسترس مودیان قرار داشته باشد.
زمانی با بیان اینکه ظرفیت ماده 7 قانون مالیات های مستقیم به افزایش خود اظهاری مودیان کمک می کند، افزود: شاخص های شناسایی مودیان ریسک دار فراهم شده است.
زمانی تاکید کرد: در صورتی که اطلاعاتی در خصوص مودیان در دسترس نباشد نمی توان مودیان را شناسایی و به درستی رسیدگی کرد.
معاون پژوهش و برنامه ریزی و امور بین الملل سازمان امور مالیاتی گفت: در حوزه نظام بانکی هم پیشرفت های خوبی حاصل شده است و در صورت دسترسی می توان شرایط لازم را برای وصول درآمد فراهم ساخت.
وی اظهار کرد: بحث دیگر استفاده از ظرفیت های قانونی برای جلوگیری از فرار مالیاتی است که به حتم باید ساز و کارهای متعددی را فراهم کرد.
زمانی یادآور شد: برخی مودیان آگاهی لازم را ندارند و برخی دیگر هم به دنبال سودجویی در فرار مالیاتی هستند که بتید برای گروه نخست آگاه سازی و گروه دوم موضوع محرومیت های اجتماعی را مد نظر قرار داد.
معاون پژوهش و برنامه ریزی و امور بین الملل سازمان امور مالیاتی گفت: کسی که فرار مالیاتی دارد و می خواهد خدمات رایگان بگیرد به حتم در مراودات تجاری هم مشکل دارد.
وی با بیان اینکه که در حوزه شناسایی و کشف شرکت سوری اقدامات خوبی رخ داده است، گفت: به حتم باید از تمام ظرفیت های اجتماعی استفاده کرد وقتی تعبیر ضد ارزشی از نپرداختن و فرار مالیاتی وجود داشته باشد جامعه مانع از فعالیت چنین مودیانی می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: معتقدم پیوندهایمان میان برنامه ریزی های اقتصادی در کشور و استان ها ضعیف است و باید به نحو بهتر و منسجم تری اصلاح و ایجاد شوند.
وی اظهار کرد: تصمیم گیری و برنامه ریزی که فارغ از لحاظ شرایط مناطق مختلف کشور و بضاعت مدیران باشد به حتم دقیق و کامل نیست.
زمانی تاکید کرد: وظیفه همه کمک به وصول درآمد به بهترین و مناسبترین شیوه است.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.