رضا عسگری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: زنجان ظرفیت های گردشگری بسیاری دارد که برخی از آنها در نوع خود بی نظیر هستند و می توانند برای گردشگران داخلی و خارجی جذاب باشند.
وی اظهار کرد: در کنار این جاذبه های تاریخی و فرهنگی، زنجان جذابیت های بسیاری در بخش طبیعی، علمی، اجتماعی و حتی اقتصادی دارد که باید به دیگران معرفی شود.
عسگری با بیان اینکه زنجان یکی از شهرهای پیشرو در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس بناست در هشت مرداد همزمان با روز ملی زنجان، برنامه ویژه ای در سطح کشور و این استان برگزار شود.
فرماندار زنجان گفت: این شهر در کنار پایتخت شور و شعور حسینی بودن، ابنیه تاریخی موجود، علمای برجسته ای که تربیت کرده است و مراکز خیریه بنامی که دارد، می تواند به عنوان یکی از شهرهای برجسته ایران در سطح بین المللی و جهانی مطرح شود.
وی خاطر نشان کرد: زنجان در بسیاری از بحث ها از جمله صنایع دستی فلزی تنها مدعی است و این ظرفیتها باید در سطح ملی و بین المللی معرفی شود.
عسگری تاکید کرد: باید از تمام جاذبه های زنجان برای عرضه پتانسیل های قابل توجه موجود در این شهر و استان بهره گرفت و اقدامات اساسی در این زمینه انجام داد.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: روز ملی زنجان یکی از بهترین فرصت هایی است که می توان از آن برای نمایش این توانمندها بهره گرفت و تاثیر ان را در کارهای فرهنگی، عمرانی و هویت شهری مشاهده کرد.
هشت مرداد در کشور روز سهروردی و روز ملی زنجان نام گرفته است، شیخ شهاب الدین سهروردی بنیانگذار مکتب اشراق در فلسفه است که در قرن ششم هجری قمری زندگی می کرد.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.