حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در 24 ساعت گذشته مردم مناطق مختلف طارم دمای 43 و 44 درجه را تجربه کردند که این میزان در شهرهای ماهنشان، گرماب، فرودگاه و خرمدره بصورت مشترک، خیرآباد نیز 41 ، 39، 38 ، 38، 37درجه بوده است.
وی اظهار کرد: بر این اساس شهروندان زنجانی نیز طی مدت یاد شده دمای 38 درجه را سپری کردند که با توجه به پیش بینی ها این میزان امروز/ یکشنبه/ به 40 درجه خواهد رسید.
سلطانی اضافه کرد: دمای 24 ساعت گذشته شهر زنجان نسبت به بلندمدت افزایش هفت درجه ای و سال گذشته نیز افزایش نشان می دهد که طی روزهای پایانی هفته قدری از شدت آن کاسته خواهد شد.
وی بیان کرد: وضعیت جوی امروز/ یکشنبه/ این استان نیز صاف، غبارآلود و با وزش باد ضعیف همراه است که این روند طی روز/ دوشنبه / شدت بیشتری خواهد یافت.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان خاطر نشان کرد: طی 24 ساعت گذشته خیر آباد با دمای 13 درجه خنک ترین منطقه استان بود و دمای فعلی شهر زنجان نیز 23 درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش نشان می دهد.
به گفته وی، دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در مدت یاد شده بین 16 و 38 درجه بالای صفر بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.