محمدرضا یارقلی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خانواده ها برای موفقیت کنکوری ها وظایف مهمی بر عهده دارند، زیرا وجود نگرانی، استرس تاثیر منفی بر آنان داشته و والدین باید از مشاجرات لفظی و بگو و مگوها اجتناب کنند.
وی اظهار کرد: برخورد محبت آمیر و صمیمی والدین با فرزندان کنکوری نقش موثری در ایجاد آرامش داشته و از طرفی توجه جدی به تغذیه آنان با بهره گیری از کارشناس مشاوره نیز می توان این مهم را انجام داد.
این استاد دانشگاه تعدیل و یا کاهش دید و بازدیدها، همراهی کردن والدین فرزندان تا مکان برگزاری آزمون، پر هیز جدی از مطرح کردن هر گونه صحبت و مسائل منتج به آشفتگی ذهنی، اجتناب از وعده وعید در مقابل موفقیت آنان در جلسه کنکور از مواردی است که باید به آن توجه داشت.
این کارشناس امور خانواده ادامه داد: داوطلبان کنکور قبل از آزمون نیز به مواردی از قبیل دریافت کارت آزمون، شناسایی محل آزمون یک روز قبل امتحان، محاسبه مدت زمان از منزل تا محل برگزاری، حرکت به موقع در صبح امتحان را مورد توجه قرار دهند.
یارقلی افزود: بیشتر کنکوری ها در شب امتحان برای بیدار شدن در صبح امتحان ساعت در برابر خود قرار می دهند که وجود این مساله به بیدار های مکرر فرد منجر شده و در نهایت کسالت و بی خوابی فرد رار قم می زند که این وظیفه را خانواده ها انجام دهند.
وی بیان کرد: کنکوری ها قبل از عزیمت به محل برگزاری امتحان مواردی از قبیل کارت ورود به جلسه، به همراه داشتن لوازم مورد نیاز و خواب 6 تا هفت ساعته را در نظر داشته باشند.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: در صورتی که فرد کنکوری در گذشته تحت مشاوره ای بوده هر گونه تغییر در وضعیت روحی و روانی خود را با وی مطرح و متناسب با نظرات او عمل کند.
وی اظهار کرد: کنکوری ها در حین آموزن نیز توکل به خداوند، داشتن اعتماد به نفس لازم و تلقین موارد مثبت، پرهیز از استرس، بی توجهی به اتفاقات گذشته، پوشش مناسب و راحت، زودودن فکر و اندیشه مزاحم، انگیزه قوی، مدیریت زمان، عدم پاسخ به سوالات نامطمئن از جمله نکات مورد توجه کنکوری ها در حین امتحان است.
یارقلی خاطر نشان کرد: بر این اساس توصیه می شود کنکوری ها پس از امتحان به نتیجه آن فکر نکنند چرا که در حد توان و بضاعت خود دانش و آموخته های خود را به بوته آزمایش گذاشته اند.
آزمون سراسری ورود به دانشگاهها و مؤسسه های آموزش عالی سال 1397روز های هفتم و هشتم تیرماه در گروههای مختلف آزمایشی برگزار می شود.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.