دکتر علیرضا زراعتچی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این استان به لحاظ تخت های استاندارد بیمارستانی در مقایسه با سطح کشور فاصله دارد اما اقداماتی برای رفع مشکلات این بخش در نظر گرفته است.
وی اظهار کرد: هم اکنون این استان به عنوان قطب 6 دانشگاه های علوم پزشکی کشور است و بر این اساس برنامه ها و حتی نیازهای سنجی های خود را بر این مبنا انجام می دهد.
زراعتچی خاطرنشان کرد: این واحد دانشگاهی توانست سال گذشته بیمارستان 220 تختخوابی ابهر را پس از سال ها وقفه در مدت کوتاهی به بهره برداری برساند که در توسعه خدمات رسانی گروههای هدف نقش اثر گذاری داشته است.
وی بهره گیری از ظرفیت های خیرین را عمده ترین رویکرد دانشگاه علوم پزشکی استان در پیشبرد برنامه های ترسیم شده عنوان کرد و گفت : در این راستا مجتمع بیمارستان ولی عصر به غیر از خود بیمارستان ولی عصر (عج) که مشغول خدمت رسانی به اقشار مختلف مرردمی است، با مشارکت یک خیر احداث می شود.
این مسئول ادامه داد: ساخت مجتمع 520 تختخوابی پروژه ای بزرگ محسوب می شود و ساخت آن پیچیدگی ها و فرآیند های خاص خود را دارد.
وی بیان کرد: طبق اعلام مشاوره و در صورت فراهم بودن تمامی شرایط مورد نیاز این پروژه طی مدت چهار سال بصورت خیری به بهره برداری خواهد رسید که تحولی مهم در خدمات رسانی و توسعه روز افزون این بخش ایجاد خواهد کرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطر نشان کرد: بیمارستان های ولی عصر (ع) و مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسی زنجان از مراکز مهم درمانی استان و حتی منطقه بشمار می رود چرا که علاوه بر پذیرش بیماران استانی، از سایر استان ها پذیرش می کند.
به گفته زراعتچی ، مجموع تخت های بیمارستانی استان اعم از (تامین اجتماعی، دانشگاهی، بخش خصوصی و ارتش) یکهزار و 700 تخت است که از این تعداد یکهزار و 400 تخت به مراکز بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان اختصاص دارد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.