علیرضا علیزاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جمع آوری انشعاب های غیرمجاز برق منجر به کاهش هدر رفت سرمایه ملی، تلفات مالی و انرژی می شود.
وی اظهارکرد: کاهش تلفات انرژی برق علاوه بر جلوگیری از سرمایه گذاری های اضافی در بخش تولید، به استمرار تولید، کاهش هزینه سوخت و نگهداری نیروگاه ها کمک قابل توجهی می کند.
به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، بیشترین انشعاب های غیرمجاز جمع آوری شده از ابتدای سالجاری تاکنون را مربوط به شهرستان های خدابنده، ماهنشان، طارم، ایجرود ذکر کرد.
علیزاده با تاکید بر اینکه یکی از شاخص های مهم شرکت توزیع برق استان کاهش تلفات است، اظهارکرد: این شرکت با قدرت بیشتری انشعاب های غیرمجاز را رصد و آنها را جمع آوری می کند.
وی خاطرنشان کرد: با کاهش تلفات انرژی برق در استان، وضعیت مناسبی در این بخش حاکم و ارائه خدمات به مشترکان مطلوبتر می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: قرائت به موقع کنتور برق مشترکان، جمع آوری انشعاب های غیرمجاز، رفع اتصال های سست، تبدیل سیم های مسی به کابل های خودنگهدار و اقداماتی دیگر از فعالیت های کاهش تلفات انرژی در استان است.
به گفته علیزاده سال گذشته سه هزار و 500 کیلووات ساعت انرژی برق در استان زنجان خریداری شده بود که 8.17 صدم درصد معادل 285 میلیون کیلووات در ساعت هدر رفت انرژی داشتیم.
وی خاطرنشان کرد: کاهش تلفات انرژی برق 17.18 صدم طی سال گذشته در استان زنجان بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: تفاوت بین انرژی خریداری و به فروش رفته، تلفات و بدون درآمد محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان 430 هزار مشترک در بخش خانگی، تجاری، اداری و عمومی، کشاورزی و صنعتی دارد.
بیش از 51 درصد انرژی برق این استان در مراکز صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و به منظور توسعه منطقه و اشتغال تبدیل به ارزش افزوده می شود.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.