حسین سلطانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی ها نشان می دهد که در روزهای آینده شهروندان زنجانی دمای بیشینه 39 درجه را تجربه خواهند کرد و حتی احتمال ثبت دمای 40 درجه نیز وجود دارد.
وی اظهار کرد: در هفته گذشته نیز به ترییب در چورزق و آببر طارم دمای 40 و 38 درجه به ثبت رسید که این شهر به دلیل دارا بودن شرایط آب و هوایی خاص گرمتر از دیگر شهرهای استان است.
سلطانی افزود: بر این اساس طی 2 هفته اول تیر امسال هوای گرمتری بیش از حد نرمال در سطح استان رخ خواهد داد و پس از ان، از شدت گرما کاسته خواهد شد.
وی بیان کرد: میانگین دمای بیشینه اول تیر شهر زنجان در میانگین بلند مدت 30 و کمینه 12 درجه بود که این میزان در شهر زنجان 31 و 11 درجه پیش بینی شده که قدری افزایش دارد.
این کارشناس خاطر نشان کرد: طی 24 ساعته گذشته زنجان و آببر طارم با 11 و 32 درجه بالای صفر خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بود و دمای فعلی شهر زنجان نیز 27 درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت 2 درجه افزایش نشان می دهد.
وی، دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در مدت یاد شده را بین 11 و 30 درجه بالای صفر ذکر کرد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.