احد یاغموری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس میانگین دمای هوای استان در اردیبهشت امسال بین 10 تا 20 درجه سلسیوس در نوسان بود که نسبت به مدت بلند مدت در حدود نیم تا 2.5 درجه خنک تر بوده است.
وی اظهار کرد: سهم بارش این استان در سه ماهه فصل تابستان بین چهار تا پنج درصد است، هر چند نوسانات فصلی بارش در تابستان بسیار زیاد است.
یاغموری خاطرنشان کرد: میانگین بارشهای این استان نیز از اول مهر سال 96 تا 27 خرداد امسال، 305 میلی متر گزارش شد که این میزان در بلند مدت (248 میلی متر) چهار درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش نشان می دهد.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون زنجان جزو هشت استان با بارش هایی درحد نرمال کشور ثبت شده، در حالی که دیگر نقاط کشور با طیف های از خشکسالی مواجه هستند.
وی بیان کرد: طی همین بازه زمانی یاد شده میانگین بارش کشور 163 میلی متر اعلام شد که در مقایسه با بلند مدت 23 درصد کاهش نشان می دهد.
یاغموری خاطر نشان کرد: تغییرات اقلیم و افزایش ناگهانی دما هوا تاثیرات نامطلوبی را بر روند بارندگی در سطح جهانی و حتی کشورمان برجای گذاشته و مشکلات متعددی را موجب شده و در این میان مدیریت بهینه مصرف آب ضرروی است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.