به گزارش فرمانداری شهرستان طارم که روز سه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته آمده است، فریدون هاشم نژاد در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان بابیان اینکه حفظ منابع طبیعی لازمه توسعه پایدار است، افزود: توجه به منابع طبیعی و نعمت های خدادادی کاری بزرگ و از انتظارات مردمی است ولی تعداد مدیرانی که نگاه ویژه ای برای حفظ این منابع دارند اندک هستند.
وی اظهار کرد: منطقه طارم ظرفیت های ویژه و بالقوه ای در منابع طبیعی دارد و می توان با جلب مشارکت های مردمی در جهت توسعه شهرستان از آن استفاده کرد.
فرماندار طارم با اشاره به بازدید انجام شده از منطقه جمال آباد شهر آب بر و چشمه کوثر گفت: این منطقه ظرفیت ویژه گردشگری دارد و بایستی تلاش کنیم با ایجاد امکانات رفاهی از این نعمت حداکثر استفاده را برای توسعه و ایجاد اشتغال در این شهر ببریم و همچنین با انتقال و تصفیه آب این ناحیه برای تامین آب آشامیدنی استفاده کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز در این دیدار پیرامون وقوع آتش سوزی در اراضی ملی گفت: خوشبختانه تجهیزات و نیروهای انسانی و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت اندیشیده شده است.
خلیل آقاجانلو از اختصاص 200 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی با حمایت های مقام معظم رهبری به منابع طبیعی و آبخیزداری جهت کنترل سیل و تامین آب قنات ها خبر داد و افزود: با حمایت ها و پیگیری های استاندار زنجان سهم استان از این مقدار اعتبار، 130 میلیارد ریال است که در مناطق مطالعه شده برای کنترل سیل و تامین آب آشامیدنی و قنات ها استفاده خواهد شد.
این مسئول اظهار کرد: اولویت اختصاص اعتبار با مناطقی است که مردم نیز ورود کرده و بیشترین خودیاری و همراهی را داشته باشند.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.