مرتضی بنیادی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، به ضرورت توجه و همکاری کارفرمایان نسبت به فراهم کردن لوازم تامین سلامت کارگران اشاره کرد و افزود: بیشترین نفع را از سلامت کارگران خود کارفرمایان می برند.
وی ادامه داد: راه اندازی خانه های بهداشت کارگری در استان زنجان وضعیت قابل قبولی نسبت به دیگر استان ها دارد، ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
بنیادی اظهار کرد: هدف از تاسیس خانه های بهداشت کارگری، تامین سلامت کارگران، ارتقای دانش بهداشتی و ایجاد رفتارهای مناسب بهداشتی در بین کارگران و سالم سازی محیط کار در کارگاه های تولیدی، صنعتی، خدماتی و معادن است.
وی با بیان اینکه بر اساس اصل 29 قانون اساسی، برخورداری از سلامت، حق همگانی است، خاطر نشان کرد: ماده 147 قانون کار جمهوری اسلامی ایران، دولت را مکلف به ارائه خدمات بهداشتی به کارگران کرده است، از این رو از سال 1366 برنامه مشترک ارائه مراقبت های اولیه بهداشتی به بیمه شدگان با همکاری مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهداشتی اجرا می شود.
سرپرست مدیریت امور اجتماعی اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان زنجان به فعالیت شورای هماهنگی ارائه خدمات بهداشتی به بیمه شدگان در این استان اشاره کرد و افزود: برنامه های این شورا شامل بازدید های مشترک ماهانه اعضا از واحدهای تولیدی، فعال کردن خانه های بهداشت نیمه فعال و پیگیری اقدامات لازم جهت راه اندازی خانه های بهداشت کارگری در واحدها و کارگاههای مشمول است.
7312/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.