غلامحسن احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این پس سرمایه گذار انگلیسی باید مطالعات لازم را برای استقرار این واحد بازیافت و تولید انرژی انجام دهد.
وی یادآورشد: شهرداری زنجان پیگیر انجام کارهای حقوقی لازم با وزارت امور خارجه برای استقرار این سرمایه گذاران در استان زنجان است.
احمدی اظهار کرد: مکاتباتی انجام شده تا پس از استقرار، این سرمایه گذار انگلیسی از مزایای در نظر گرفته شده مرکز خدمات سرمایه گذاری بهره مند شود.
معاون خدمات شهری شهردار زنجان گفت: زمین دیگری به مساحت هفت هکتار هم در منطقه بناب پیش بینی شده است که در صورت فراهم نشدن ملزومات مورد نیاز در منطقه مهترچایی، این زمین مورد استفاده قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: احداث کامل و بهره برداری از کارخانه تفکیک زباله نزدیک 2 سال زمان نیاز دارد و در این مدت تا حد امکان زباله ها باید تفکیک شود.
احمدی ادامه داد: شرکت گلوبال گرین انرژی با سرمایه گذاری 115 میلیون دلاری بناست در کنار راه اندازی کارخانه بازیافت زباله، اقدام به تولید انرژی الکتریسته کند.
شرکت انگلیسی گلوبال گرین انرژی با فناوری آلمانی برای بازیافت زباله های شهر زنجان، از مهر سال 96 دست به کار شده و بناست با سرمایه گذاری 115 میلیون دلاری در زمینی به مساحت 15 هکتار، طی حداکثر 30 ماه این واحد صنعتی را به بهره برداری برساند.
به گفته مسئولان استانی و سرمایه گذاران خارجی، تاکنون فناوری تولید برق از زباله در ایران به کار گرفته نشده است و این نخستین تجربه ایران در این زمینه محسوب می شود.
روزانه در زنجان بیش از 300 تن زباله تولید و به منطقه مهرآباد منتقل و دفن می شود.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.