حجت الاسلام نجم الدین فتحی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: دشمنان با شهادت علی (ع) هرچند در آن سالها به اهداف نامشروع خود دست یافتند اما امروز وضعیتی که در جهان اسلام مشاهده می شود در واقع نتیجه نقشه های ناکثین، قاسطین و مارقین (سه گروه معارض با حضرت علی) است.
وی با بیان اینکه عنصر یک انسان در عدالت خلاصه می شود و گفتن آن در حرف بسیار راحت اما در عمل سخت و دشوار است اظهار کرد: امیرالمومنین به خاطر عدالت، متحمل مشکلات فراوان شد اما هرگز از این کار عقب نشینی نکرد.
حجت الاسلام فتحی افزود: دستگیری از مستمندان، فقرا و مسکینان نیز یکی دیگر از ویژگی های علی (ع) بود و در رسیدگی به وضع یتیمان تاکید بسیار داشتند و در غذا دادن و محبت به آنان دریغ نمی کردند و فقرا، مستمندان و تهیدستان پس از 21 رمضان پی بردند دستگیرشان کسی جز علی (ع) نبود.
وی با تاکید بر اینکه دفاع از حقانیت قرآن و اسلام از دیگر خصوصیات بارز امیرالمومنین (ع) بود، تصریح کرد: حقانیت قرآن و اسلام برای آن حضرت بسیار مهم بود و همواره از آن دفاع می کرد.
به گزارش ایرنا، شب 21 رمضان، حسینیه ها، مساجد، تکایا و روضه های خانگی، مملو از عاشقان امامت و اهل بیت (ع) بود که در فراق مولای متقیان 'حضرت علی (ع)' شب زنده داری کرده و اشک ماتم ریختند.
مراسم مختلف از جمله نوحه خوانی و سینه زنی، قرائت دعای جوشن کبیر و بر سر گرفتن قرآن با حضور اقشار مختلف مسئولان و مردم برگزار شد.
همچنین مداحان اهل بیت (ع) در سوگ شهادت امیرالمومنین(ع) نوحه سرایی کرده و عاشقان خاندان عصمت و طهارت بر سر و سینه زدند و سخنرانان در خصوص فضیلت لیالی قدر و ابعاد شخصیتی و دینی حضرت علی (ع) سخن گفتند و مردم نیز نذورات خود را میان عزاداران توزیع کردند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.