داود کارگرزاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: درآمد این اداره کل، از محل کارمزد خدماتی، واردات و ارزیابی انطباق در سال گذشته، بالغ بر 9 میلیارد و چهارصد میلیون ریال شد.
وی خاطرنشان کرد: این میزان وصول نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن، رشد 228 درصدی داشته است.
کارگرزاده اظهار کرد: امسال نتایج آزمون 75 درصد از کالاهای وارداتی خریداری شده از مراکز عرضه زنجان، توسط کارشناسان، با استانداردهای مربوطه مطابقت داشت.
وی خاطرنشان کرد: کارشناسان این اداره کل، طی سال گذشته تعداد پنج هزار و 236 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان، انجام دادند.
مدیرکل استاندارد زنجان خاطرنشان کرد: نزدیک 90 درصد استانداردهای ملی کشور منطبق با استانداردها و معیارهای جهانی است و کالاهای ایرانی قابلیت عرضه منطقه ای و جهانی را دارد.
کارگرزاده با اشاره به ممنوعیت واردات مصنوعات طلا، گفت: هیچ فروشنده ای اجازه فروش مصنوعات خارجی را ندارد، در صورت مشاهده طبق بخشنامه ستاد مبارزه با قاچاق کالا برخورد می شود.
وی به استاندارد بودن نازل های جایگاه سوخت در استان اشاره و تاکید کرد: فقط سه مورد از حدود 2هزار و 300 نازل بررسی شده در سال گذشته غیر استاندارد بود.
به گزارش ایرنا، بیش از 30 هزار استاندارد ملی برای محصولات، کالاها و خدمات مختلف تدوین شده است.
در بازرسی از اصناف به منظور کنترل و نظارت بر محصولات مشمول علامت استاندارد عرضه شده در بازار استان، اقدام به خرید 260 مورد نمونه از مراکز عرضه شد.
با بررسی ها و آزمون های صورت گرفته بر روی نمونه ها، 71.4درصد مطابق با استاندارد و 28.6 درصد نیز مغایر با استانداردهای ملی گزارش شدند.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.