به گزارش ایرنا، ناصر فغفوری روز یکشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به نگرانی های تولیدکنندگان ظروف مسی زنجان پیرامون افزایش قیمت مواد اولیه طی چند هفته گذشته اشاره کرد و افزود: بدنبال معافیت تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات به عراق و افغانستان، تردید برای صادارت به این کشورها خیلی زیاد و همین عامل باعث افزایش صادرات شمش حاصل از بازیافت ها شد.
وی ادامه داد: افزایش صادرات شمش مس موجب شد تا در داخل کشور، قیمت مواد اولیه برای تولید ظروف مسی بیش از 2 برابر افزایش پیدا کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از آنجا که در این استان نزدیک 300 واحد صنفی تولیدی ظروف مسی با اشتغال مستقیم 3 هزار نفر فعالیت دارند، موضوع گران شدن مواد اولیه تولید ظروف مسی خیلی نگران کننده شد.
فغفوری افزود: این مساله 31 اردیبهشت امسال طی نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت منعکس و سوم خرداد جاری نیز این وزیر طی مکاتبه ای با رئیس کل امور گمرک خواستار ممنوعیت صادارت شمش مس شد.
وی به پیگیری های استاندار زنجان برای حل مشکل مسگران زنجانی اشاره و خاطر نشان کرد: ممنوعیت صادارت شمش مس بخشی از التهاب بازار را گرفت و نگرانی های فعالان صنعت مسگری در این استان را مرتفع کرد.
به گزارش ایرنا صنعت مسگری در زنجان بیش از یکهزار سال قدمت دارد.
7312/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.