به گزارش ایرنا، ماهرخ بلوری روز یکشنبه در کارگروه بانوان و خانواده استان زنجان افزود: امسال 110 مورد برنامه به دبیرخانه این کارگروه ارسال شده که از این تعداد 51 مورد منطبق با راهبردها اجرایی خواهد شد.
وی راه اندازی مرکز تحقیقات کارآفرینی و کسب کار بانوان، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به زنان سرپرست خانوار، بد سرپرست، در چارچوب تفاهم نامه مشترک معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و بانک قرض الحسنه مهر ایران با 900 میلیون ریال برای 30 نفر را از جمله برنامه های سال جاری برشمرد.
بلوری اظهار کرد: تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی زنان مدیر (پایه و میانی) و سازمان های مدنی حوزه زنان و خانواده در استان و زنان شاخص فعال در حوزه کسب و کار و کارآفرینی از دیگر برنامه های این اداره کل در سال جاری است.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد این کار گروه مبتنی بر تمرکز در برنامه های هدفمند، اولویت دار، اثر بخش، تاکید بر برنامه های فرهنگی و پیشگیرانه، اثر بخشی بر مصوبات جلسات، برنامه ریزی ها و اجرای طرح های عملیاتی معطوف به حوزه زنان و خانواده و مسئولیت نظارتی امور مربوط به حقوق کودک در دستگاههای اجرایی قرار دارد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان ادامه داد: بر همین اساس جشنواره مادران نمونه نیز با هدف آشنا ساختن بستر جامعه بویژه نسل جوان با جایگاه و نقش والای مادر و ارتقای و باز آفرینی ارزش های آنان امسال برگزار می شود.
وی ادامه داد: شاخص های انتخابی مادران نمونه باید مادر فرزند خوبی برای والدین خود، همسری خوب و با وفا و همکار برای همسرش و علاوه بر آن باید وظایف و مسئولیت های مادر در قبال فرزندان بخصوص از لحاظ تربیتی به نحو احسن و شایسته انجام داده باشد.
بلوری خاطرنشان کرد: مادر نمونه باید هر جا زندگی و سکونت دارد شهروند خوب، مردم دار و الگویی برای سایرین باشد و علاوه بر آن در زندگی شخصی، خانوادگی، اجتماعی، کار شاخص و متفاوتی در جامعه اثر مثبتی داشته باشد.
به گزارش ایرنا، بر اساس سرشماری سال 95، حدود 49.42 صدم درصد جمعیت استان را زنان تشکیل می دهد که این موضوع بیانگر توجه روز افزون به این قشر و تدوین برنامه ریزی لازم در این بخش است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.