به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان با تبریک سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع)، خاطر نشان کرد: بخشش و مهربانی از ویژگی های برجسته این امام همام بود.
وی تصریح کرد: باید با تاسی از صفت بخشش و مهربانی ائمه معصومین (ع) با یکدیگر با مهربانی رفتار کنیم و به همدیگر فرصت و اجازه نفس کشیدن و سخن گفتن بدهیم.
درویش امیری ماه مبارک رمضان را ماه سیرشدن از معرفت و معنویت خواند و افزود: پیام رمضان در یک جامعه توحیدی مقابله با شیطان پرستی و دوری از هوا و هوس است.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تلاش برای ایجاد تحول در حوزه فرهنگ و هنر استان اشاره کرد و گفت: انتظار این است همه گروههای فرهنگی کمک کنند تا مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با مدیریت یک بانو خوش بدرخشد.
به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اسفند ماه سال گذشته در حکمی، فاطمه کرباسی را به‌ سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان منصوب کرد.
درویش امیری به وضعیت اعتبارات و فعالیت های فرهنگی در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از 25 دستگاه فرهنگی در کشور وجود دارد که از بین آنها فقط مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی زیر نظر و مسئولیت دولت است.
وی با بیان اینکه بالاترین رقم اعتبارات در کشور در اختیار بخش فرهنگی است، افزود: باید بررسی کنیم و ببینم طی 40 سال گذشته خروجی فعالیت های فرهنگی در کشور چه بوده است.
درویش امیری ادامه داد: مشکل ما این است که کشور را پر هزینه اداره می کنیم و خرجمان با دخلمان سازگاری ندارد.
استاندار زنجان به تنوع رشته های هنری در دانشگاههای کشور اشاره کرد و افزود: هم اکنون بیش از 20 رشته در حوزه هنر در دانشگاههای کشور ارائه می شود.
وی با بیان اینکه حفظ و تلاوت قرآن نیز هنری ممتاز محسوب می شود، اظهار کرد: از سوی دیگر فرش و صنایع سنتی دستی در صدها رشته، جزیی از هنر ایرانیان است و در بسیاری از این رشته ها حرف های زیادی برای گفتن داریم.
درویش امیری گفت: باید رشته ها و بخش های مختلفف هنر را زیر یک سقف جمع کنیم و هدف مشترکی را برای آنها تعریف کنیم.
وی با بیان اینکه باید کاری کنیم تا جامعه و جوانان ما تشنه محصول هنر ایرانی باشند، خاطرنشان کرد: نباید طوری عمل کنیم که جوانان منتظر محصول هنر خارجی باشند.
درویش امیری با بیان اینکه متولیان هنر باید اصالت و جایگاه هنر و هنرمندان ایرانی باور کنند و بپذیرند، گفت: هر چقدر توانایی هنر و هنرمندان ایرانی نادیده گرفته شود و عرصه بر انان تنگ شود، هنر و هنرمندان وارداتی از مسیرهای مختلف وارد کشور شده و جایگزین هنر ایرانی خواهند شد.
استاندار زنجان با بیان اینکه هنر و هنرمندان سرمایه فرهنگی و اجتماعی جامعه هستند، گفت: محصول و تولید هنر دارای اصالت تفکر ایرانی و اسلامی باید به عنوان سرمایه عمومی حفاظت شود و کشور از آن بهره ببرد.
7312/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.