جمال ناصحی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون تعداد زیادی واحد نانوایی در استان و شهر زنجان فعالیت می کنند و به دلیل حساست این صنف نظارت بیشتری اعمال می شود.
وی اظهار کرد: در هفته های گذشته و برای بررسی بیشتر کارشناسان بهداشتی نسبت به (ph) پی اچ مورد استفاده شده در نان لواش اقدام شد که نتایج 98 درصد آزمایش ها منفی بود.
ناصحی خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشتی با بهره گیری از دستگاه پرتاپل (سنجش در محل) میزان نمک و حتی پی اچ نان به منظور کنترل افزودنی های غیرمجاز به ویژه جوش شیرین مورد استفاده در انواع نان را مورد بررسی قرار می دهند.
مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان ادامه داد: صنف نانوایی به دلیل قوت غالب خانوارها و رعایت مسائل بهداشتی در مقایسه با دیگر صنوف اهمیت و اولویت بیشتری دارد و بیشترین موارد ارجاعی شهروندان نیز مربوط به این بخش است.
ناصحی افزود: طی سال های گذشته کارهای متعددی به لحاظ ارتقای کیفیت پخت نان، فضای فیزیکی استاندارد ،رعایت مسائل بهداشتی از سوی متصدیان واحدهای نانوایی انجام گرفته اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: همکاری و مشارکت مردم سهم بسزایی در کاهش معضلات بهداشتی دارد که موارد را می توانند به سامانه190اطلاع دهند.
براساس آخرین آمار اعلام شد از سوی شرکت غله استان، هم اکنون یکهزار و 104 واحد نانوایی فعال یارانه پز در این استان وجود دارد که از این تعداد 861 واحد لواش، 220 واحد بربری، 22 واحد سنگکی، یک واحد تافتون را شامل می شود.
674 واحد نانوایی آزاد پز نیز در استان فعالیت می کنند که از این تعداد 156 واحد لواش،202 واحد بربری،192 واحد سنگکی ،19 واحد تافتون، 23 واحد فانتزی و 82 واحد دیگر را سایر نان ها تشکیل می دهد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.