به گزارش ایرنا، مرضیه حصاری روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از مرکز کنترل ترافیک زنجان افزود: به استناد الحاق سه تبصره به قوانین نیروی انتظامی شهر تهران، پلیس زیر مجموعه شهرداری قرار گرفته و موظف است که سیاست های شهرداری را در سطح شهر اجرا کند و شهرداری هم تجهیزاتی در اختیار پلیس قرار می دهد.
وی اظهار کرد: 22 مرکز کنترل ترافیک در کل کشور فعالیت می کنند که چهار مورد از آنها در سطح یک فعالیت می کنند و باقی فقط بحث نظارت تصویری را انجام می دهند.
مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور گفت: بر اساس آئین نامه ای که وزارت کشور تنظیم کرده این ساز و کار سال هااست فعالیت می کند و تهران از موفق ترین شهرها در استفاده از این مرکز کنترل ترافیک است و توانسته سامانه مدیریت متمرکز شهری را در بخش هایی اجرا کند.
وی خاطر نشان کرد: امسال بر اساس برنامه ششم توسعه در سایر کلان شهرها هم پلیس به زیر مجموعه شهردارهای منتقل می شود و از امسال در شیراز، مشهد، اصفهان و کرمانشاه هم پلیس به شهرداری می پیوندد.
حصاری ادامه داد: گاه در نبود هماهنگی و همکاری میان شهرداری ها و پلیس بهره برداری از ظرفیت کنترل ترافیک دچار مشکلاتی می شود.
مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور اظهار کرد: در قانون رسیدگی به تخلفات به صراحت بیان شده است که شهرداری ها موظف هستند مراکز کنترل ترافیک را تجهیز کنند و دسترسی لازم را در اختیار پلیس قرار دهند.
این مسئول ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر فقط نگاه توسعه محور در کشور جریان داشت، کشور به حتم نیازمند توسعه زیر ساخت ها بوده است اما آنچنان به این سمت رفته که به علت سرعت سالانه پنج هزار نفر در سطح شهرهای کشور کشته می شوند.
حصاری یادآور شد: سهم حمل و نقل عمومی هم به تبع آن کاهش یافته است و مردم رغبت چندانی برای استفاده از سیستم حمل و نقل جمعی ندارند.
مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور تاکید کرد: معتقدیم که حمل و نقل عمومی آنگونه که باید گسترش نیافته است اما با شرایط کنونی حتی اگر توان این سیستم به دو برابر افزایش یابد، باز هم مردم استقبال نخواهند کرد.
وی تاکید کرد: در پیش گرفتن سیاست های کاهش تقاضا اقدام دشواری است و هر شهرداری توان موفقیت آمیز چنین برنامه ای را ندارد چرا که نخستین مخالفان آن مردم هستند.
حصاری اظهار کرد: در استان زنجان پلیس هماهنگی و همکاری بسیاری در پروژه های مختلف با مدیریت شهری داشته است و این همکاری باید ادامه یابد، مدیریت یکپارچه سوانح و حوادث در تمام دنیا اجرا می شود.
مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور گفت: مرکز کنترل ترافیک زنجان بحث سازه و تجهیزات آن به گونه ای چیده شده است که قابلیت این را دارد که به سایر طرح های مرتبط با سامانه های هوشمند درون آن اجرایی شود.
وی خاطر نشان کرد: احداث مرکز کنترل ترافیک شروع حرکت شهر زنجان به سمت توسعه پایدار و این یک واقعیت است و مسئولان شهری از طریق همین مرکز کنترل ترافیک با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی بسیاری از طرح ها را اجرایی کنند.
مرکز کنترل ترافیک زنجان با استقرار نمایندگان پلیس راهنمایی و رانندگی، سامانه 137، اورژانس و آتش نشانی به شکل متمرکز به بهره برداری رسید.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.