ابوالفضل بیگدلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عوارض به 2 شکل یکی در خصوص ساختمان، عوارض پروانه و جرایم تخلفات و دیگری عوارض قانونی تعریف شده در قبال خدمات شهری از شهروندان دریافت می شود.
وی یادآورشد: شیوه نخست دریافت عوارض ساختمانی، پروانه و جرایم تخلفات به تصویب شورای شهر می رسد و به شهرداری برای اجرا ابلاغ می شود.
بیگدلی اظهار کرد: در خصوص عوارضی که قانونگذار تعریف کرده و مالکان املاک و خودرو باید آن را به شکل سالانه متناسب با ارزش ملک یا خودروی خود بپردازند.
مدیر درآمدهای عمومی شهرداری زنجان گفت: محل هزینه کرد عوارض دریافتی برای عمران و آبادانی شهر تعریف شده است و هر شهروندی در این زمینه باید مشارکت داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: سالانه به در منازل شهروندان قبوضی که در آن میزان عوارض هر ملکی در آن بر اساس مصوبه هیات وزیران و عرصه و اعیان ملک، نوع خیابان و محل تعیین شده است، ارسال می شود.
بیگدلی ادامه داد: شهروندان با دریافت قبض برای پرداخت از ابتدای فروردین تا پایان اسفند آن سال فرصت پرداخت دارند و اگر در این مهلت قانونی واریز نشود علاوه بر آنکه جوایز خوش حسابی به آنها تعلق نمی گیرد، 9 درصد جریمه و زیان دیرکرد هم باید پرداخت شود.
مدیر درآمدهای عمومی شهرداری زنجان گفت: سالانه 400 میلیارد ریال قبض به در منازل شهروندان ارسال می شود و 10 درصد جایزه خوش حسابی برای افرادی که در مهلت قانونی اقدام به واریز کنند، لحاظ می شود.
وی تاکید کرد: سال گذشته فقط 100 میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شد که این میزان مشارکت با وجود پایین بودن آن، نسبت به سال های گذشته وضعیت بهتری داشت.
بیگدلی اضافه کرد: استنباط مردم این است که شهرداری یک دستگاه دولتی محسوب می شود و دولت از آن حمایت می کند، در حالی که شهرداری یک دستگاه غیر دولتی و خصوصی به شمار می آید.
مدیر درآمدهای عمومی شهرداری زنجان گفت: طی سال های گذشته با وجود اطلاع رسانی گسترده شهرداری، بسیاری از شهروندان به این نتیجه رسیده اند که به هر میزان که به این دستگاه کمک کنند، شهر بهتر اداره می شود.
وی افزود: شهرداری هر ساله عوارض پروانه های ساختمانی در نظر می گیرد که امسال 45 درصد تخفیف برای پرداخت نقدی تا پایان اردیبهشت و 20 درصد برای واریز اقساطی پیش بینی شده است.
بودجه سال جاری شهرداری زنجان 2 هزار و 400 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.