به گزارش خبرآنلاین ،مسیح ‌اله سلطانی در همایش آموزشی رویکردهای نوین در حوزه اجتماعی، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی فعالیت سازمان‌ های مردم‌ نهاد استان، اظهار کرد: رویکردهای نوین جهانی در حوزه اجتماعی، نقش سازمان ‌های مردم ‌نهاد در تبیین آموزش‌ های علمی- پژوهشی، آینده ‌پژوهی در سازمان‌ های مردم ‌نهاد برای جذب داوطلب و منابع اجتماعی برای توسعه و ترویج فعالیت‌ های اجتماعی، ترویج اخلاق اجتماعی، مقایسه کارکردهای سازمان‌ های مردم‌ نهاد در سایر ملل و تبیین اولویت‌ها و محدودیت ‌ها برای فعالیت ‌های اجتماعی، از مهم ‌ترین سرفصل ‌های این دوره است که طی روزهای 22 و 23 اردیبهشت برگزار می‌ شود.
وی با اشاره به اینکه نخستین بار در سال 1337 آئین ‌نامه نحوه صدور مجوز برای تشکل‌های اجتماعی در قالب 2 ماده 584 و 585 قانون تجارت به صورت رسمی تصویب شد، خاطر نشان کرد: این آئین ‌نامه به شهربانی ‌های آن زمان اجازه می‌ داد که به تشکل ‌ها مجوز فعالیت صادر کند.
سلطانی با بیان اینکه بعد از انقلاب نیز نخستین بار در سال 1378 بر اساس مصوبه شورای عالی اداری کشور، آئین ‌نامه نحوه فعالیت سازمان ‌های مردم ‌نهاد به تصویب رسید، تصریح کرد: بر اساس این آئین ‌نامه، وزارت کشور مسئول صدور مجوز شده که در حال حاضر نیز در سطح ملی، وزارت کشور و به تبع آن، استانداری ‌ها و فرمانداری ‌ها مسئول صدور مجوز هستند.
وی ادامه داد: در سال 1384 تغییراتی در این آئین‌ نامه داده شد، اما همچنان تصویب قانون جامع فعالیت سازمان‌ های مردم‌ نهاد، مورد انتظار است که این امر، یکی از مواردی است که سبب شده تا عملکردها در قالب بخش ‌های مختلف به ‌صورت سلیقه‌ ای باشد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به اینکه به استناد ماده 26 تنظیم بخشی از مقررات دولت، مجوز تعدادی از سازمان ‌های مردم ‌نهاد، توسط سازمان بهزیستی صادر می ‌شود، ابراز کرد: بر این اساس، نیروی انتظامی، وزارت کشور و سازمان بهزیستی، 3 مرجع اصلی صدور مجوز سازمان ‌های مردم ‌نهاد هستند.
وی افزود: وزارت ورزش و جوانان نیز در کنار 3 مرجع اصلی، اعتبار نامه ‌ای برای ایجاد سازمان‌ های مردم ‌نهاد اعطا می ‌کند که دارندگان این اعتبارنامه‌ ها می ‌توانند پس از طی یک دوره موفق با مراجعه به یکی از این 3 مرجع اصلی، مجوز فعالیت دائمی دریافت نمایند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 919751
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.