حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وزش باد در روز گذشته زمینه برای ورود گرد و غبار از کشور عراق به ایران بویژه مناطق غربی کشور فراهم شده است.
وی اظهار کرد: وضعیت جوی امروز/دوشنبه/ این استان آسمان صاف تا قسمتی ابری و با وزش باد 70 کیلومتر بر ساعت همراه است که این وضعیت طی 2 روز آینده شدیدتر بوده و به 80 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
سلطانی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی ها و ورود سامانه بارشی از روز /سه شنبه/ بارش ها بصورت رگباری، رعد وبرق ، پراکنده و با وزش باد شدید تا پایان هفته ادامه دارد و علاوه بر آن، دمای بیشنیه نیز قدری کاهش خواهد یافت.
وی بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور بیشترین فعالیت این سامانه بارشی در مناطق جنوب غرب و غرب خواهد بود و در این استان نیز با توجه به بارش های رگباری احتمال آبگرفتگی معابر و مسیل ها دور از انتظار نیست.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: طی 24 ساعت خیر آباد با چهار و آببر طارم با 28 درجه خنک ترین و گرمترین ایستگاههای هواشناسی استان بود و دمای فعلی شهر زنجان نیز 19 درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر چندانی نشان نمی دهد.
به گفته وی، دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی مدت یاد شده بین هفت و 21 درجه بالای صفر بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.