حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش بادهای شدید در روز گذشته زمینه را برای ورود گرد و غبار از کشور عراق به ایران به ویژه مناطق غربی کشور فراهم کرده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون گرد و غبار برخی مناطق استان به ویژه شهر زنجان را فرا گرفته است که به تدریج تا پایان امشب از غلظت آن کاسته خواهد شد.
سلطانی افزود: با توجه به پیش بینی ها، طی روز گذشته وزش باد شدید اغلب مناطق این استان را در نوردید و بیشترین سرعت باد نیز به ترتیب از قیدار و شهر زنجان به میزان 95 و 62 کیلومتر بر ساعت گزارش شد.
وی بیان کرد: امروز از شدت وزش باد در استان کاسته خواهد شد اما وزش باد برای روز یکشنبه در گرماب و قیدار بین 45 تا 50 کیلومتر بر ساعت در جریان خواهد بود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: وضعیت جوی امروز این استان نیز آسمانی صاف تا قسمتی ابری پیش بینی شده است که در برخی مناطق با بارش های خفیف و پراکنده همراه خواهد شد.
وی اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته گرماب با 29 درجه گرمترین و خیرآباد و فرودگاه زنجان با دمای 2 درجه خنک ترین مناطق این استان بودند.
سلطانی خاطرنشان کرد: دمای فعلی شهر زنجان 6 درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه کاهش یافته و دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان نیز در مدت یاد شده بین پنج و 19 درجه بالای صفر بوده است.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.