به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه زنجان بر خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود: کل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سیاستمداران، رئیسان و ملت با توجه به مصلحت همه باید یکصدا باشند.
وی تاکید کرد: خروج آمریکا از برجام بهترین فرصت برای اجرای دقیق پروژه اقتصاد مقاومتی در کشور است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: برای مقابله با آمریکا با 15 کشور همسایه روابط اقتصادی و تجاری مطلوبی داریم و از سوی دیگر حداقل با 2 ابرقدرت روسیه و چین روابط اقتصادی جدیدی تعریف کرده ایم و هر سه طرف بر این روابط پایبند هستند.
حجت الاسلام خاتمی با تاکید بر اینکه همه باید با مقاومت بیش از گذشته از خرید اجناس آمریکایی، انگلیسی و آلمانی خودداری کنیم، متذکر شد: باید بر روی خرید این اجناس وارداتی خط بکشیم.
وی با بیان اینکه سال 82 بنا به 2 دلیل مذاکره با دنیا را آغاز کردیم، اظهارکرد: با توجه به اینکه آمریکا ایران هراسی ایجاد کرده بود و ما دیگر نشان دادیم که ایران به دنبال ساخت بمب اتمی نیست و با آن مخالف است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه آمریکا هیچگاه کشوری قابل اعتماد نبوده است، گفت: هویت این کشور برای همگان مشخص و شناخته شده بوده بااینکه خود داوطلبانه برجام را قبول کرد و اما دوباره زیر بار تعهداتش نرفت.
حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: سازمان بین الملی انرژی اتمی 11 دفعه اقرار کرده که ایران نسبت به تعهدات بین المللی درباره برجام ثابت قدم بوده و این برای قانع کردن افکار عمومی دنیا کافی است.
وی، ضمن تبریک روز کارگر بر عموم این قشر زحمتکش تاکید کرد: سنگر جهاد تولید در عرصه های اقتصادی، کشاورزی و دیگر بخش ها بوده و رسیدن کشور به استقلال در این بخش ها نتیجه تلاش این افراد است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: باید برای حمایت از نیروی کار و کارگر ایرانی از کالای تولید داخلی حمایت کنیم تا کارگر و جوان تحصیل کرده بیکار نداشته باشیم.
حجت الاسلام خاتمی به 18 شعبان روز بزرگداشت علامه شیخ صدوق اشاره کرد و افزود: از این عالم ربانی 300 جلد کتاب درباره اخبار اهل بیت علیم السلام و 6 هزار حدیث در رابطه با مسائل فقهی جمع آوری شده که مورد استناد علما قرار می گیرد.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.