عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار آذربایجان غربی افزود: امروز به جایی رسیدیم که کشورهای بزرگ و اروپایی برای حمایت از برجام رو درروی امریکا قرار می گیرند و این امر موفقیتی کم نظیر برای کشورمان به شمار می رود.
وی تاکید کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری، همدلی مجلس شورای اسلامی و تلاش های وزارت امور خارجه در احیای جایگاه نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی بسیار موثر است و باید این همدلی و همراهی روز به روز افزایش یابد.
وی با اشاره به اظهارات روز گذشته رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد: با توجه به اظهارات ترامپ به نظر می رسد وی فردی فراموش کار است.
وزیر کشور با بیان اینکه مردم ایران به دولت امریکا اعتماد ندارند، اضافه کرد: ما آمریکا را عامل کودتای 28 مرداد، تقویت گروه های تروریستی خشونت طلب و هدف قراردادن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران می دانیم و این موارد را از یاد نمی بریم.
رحمانی فضلی مذاکرات هسته ای را خط بطلانی برای توطئه های استکبار جهانی توصیف و بر حقانیت جهانی برجام تاکید کرد.
وی همچنین با اشاره به اتهامات مطرح شده علیه کشور در رابطه با دخالت در امور کشورهای همسایه گفت: باید آنان توجه کنند که تولد داعش در منطقه و خدشه دار شدن امنیت در خاورمیانه نتیجه عملکرد خود آنان است.
وی در بخش دیگری با اشاره به شرایط حاکم بر کشور پیش از روی کارآمدن دولت یازدهم افزود: دولت دکتر روحانی کشور را در وضعیت رشد منفی اقتصادی، اتمام ذخایر ارزی کشور، تورم 40 درصدی و شرایط بحرانی حاصل از آن تحویل گرفت ولی توانست با تجربه دولتمردان شرایط را به نفع مردم ایران تغییر دهد.
وزیر کشور با بیان اینکه مردم ایران به عشق امام حسین (ع)، آماده ایثار و از جان گذشتگی هستند، اضافه کرد: ملت ایران رهنمودهای مقام معظم رهبری را مد نظر قرار داده و همواره در مسیر اتحاد و انسجام قدم برداشته اند.
وی با بیان اینکه سپاه برخاسته از متن مردم است و در دل مردم جای دارد، گفت: نتیجه توهین به ملت و ایران، حفظ بیش از پیش استقلال، خود باوری، اتحاد و همدلی خواهد بود.
رحمانی فضلی، استاندار جدید آذربایجان غربی را نیرویی انقلابی، با تجربه و با انگیزه دانست و گفت: محمد مهدی شهریاری در ایجاد همدلی بین نیروهای خادم مردم موفق خواهد بود.
وی با بیان اینکه به دنبال مدیرانی اعتدالی و همگام با سیاست های دولت هستیم، افزود: نمی شود به رای مردم پشت کرد و مدیرانی انتخاب کرد که همسو با سیاست های دولت نیستند.
وی همچنین از استاندار جدید آذربایجان غربی خواست تا با تداوم امیدآفرینی در استان از ظرفیت تمامی جناح های سیاسی در توسعه منطقه بهره ببرد.
وی با تاکید بر توجه دولت به توسعه در حوزه امنیت، سیاست، اقتصاد، فرهنگ و موضوعات اجتماعی گفت: مصرّانه به دنبال ایجاد نشاط در فضای سیاسی و توسعه امنیت پایدار هستیم.
وزیر کشور با تاکید بر سیاست های گسترش توان دفاعی ایران اسلامی گفت: طبق آموزه های دینی آنچه که سبب تقویت قدرت ملی است را تقویت می کنیم.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد سلاح های هسته ای گفت: معظم له استفاده از سلاح هسته ای را حرام می دانند ولی این به معنای تقویت نکردن سامانه های دفاعی کشور نیست؛ در زمانی که دشمنان ایران اقدام به خرید چندهزار میلیاردی اسلحه در منطقه می کنند، ایران باید برای دفاع از ملت خود نیز قدرت تدافعی خود را تقویت بخشد.
وی اقتصاد مقاومتی را اولویت اول کشور، تاکید مجلس و اصرار رئیس جمهوری اعلام کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی نسخه نجات بخش برای کشور است.
رحمانی فضلی، آذربایجان غربی را استانی با ظرفیت های بالای اقتصادی توصیف کرد و گفت: متاسفانه این استان به دلیل محدودیت در برنامه ریزی و بودجه بندی در گذشته از یک عقب ماندگی تاریخی رنج می برد و استاندار جدید باید برای بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار خارجی به طور جد وارد فاز عملیاتی شود.
در این آیین محمدمهدی شهریاری به سمت استاندار آذربایجان غربی معرفی و جایگزین قربانعلی سعادت در این سمت شد.
3214/2093 ** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.