به گزارش ایرنا، مهرداد سلطانی روز یکشنبه در همایش روز شوراهای اسلامی استان زنجان افزود: توسعه و پیشرفت جامعه وابسته به مشارکت مردم است و در صورتی که اهمیت این مشارکت را بدانیم، به حتم تمام تلاش ها برای جذب این همکاری متمرکز خواهد شد.
وی یادآور شد: جوامعی موفق هستند که مردم در آن مشارکت داشته باشند و خود را شریک مسئولان در اداره جامعه بدانند.
سلطانی اظهار کرد: توسعه شهرها و روستاها بر مبنای جریان همین مشارکت شکل می گیرد و بر همین اساس باید در میان شهروندان و روستاییان گفت و گوی مشترکی را ایجاد کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه مشارکت بحث های مختلفی دارد، گفت: مشارکت اجتماعی در حوزه های مختلف در ایران سابقه طولانی دارد و نمونه بارز آن هیات های مذهبی و خیریه ها محسوب می شود.
وی مشارکت اجتماعی در حوزه شهرسازی و فعالیت های سیاسی را در ایران نوپا خواند و خاطرنشان کرد: مشارکت مردم بدون فراهم سازی ملزومات آن، جلب نمی شود.
سلطانی ادامه داد: برای جلب مشارکت مردم باید ملزماتی همچون ایجاد شفافیت در همه امور، باز بودن فضای جامعه، برقراری عدالت و برابری، آگاهی یافتن مردم، ملموس بودن نتایج اقدامات، توجه به خرد جمعی و تامین منابع مالی مورد توجه قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: اولویت مسئولان استانی پرداختن به طرح های مشارکتی است و مداخله های مردم باید همه جانبه باشد.
رئیس شورای اسلامی استان زنجان هم در ادامه این برنامه کشور رادارای بیش از 120 هزار نفر عضو شورای اسلامی شهر و روستا خواند و اضافه کرد: شوراها مبلغان متولی گری در جامعه و 24 ساعته در حال خدمت رسانی به مردم هستند.
رضا مولایی تاکید کرد: در صورتی که بناست نمایندگان مجلس طرحی به مجلس شورای اسلامی ارسال کنند، ابتدا باید از بخش به شوراهای استان ارسال و در آن تصویب شود.
وی افزود: شوراهای اسلامی باید به عنوان سیاستگذاران جامعه فعالیت کنند و پیگیر مطالبات مردم باشند.
مولایی یادآور شد: به حتم تشکیل کمیته سامان بخش در مقیاس شهرستان ها می تواند در زمینه رفع مشکلات این مناطق و شناسایی مسیر کسب درآمد پایدار موثر باشد.
رئیس شورای اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: چهار دوره از شکل گیری شوراهای اسلامی در روستاها و شهرها سپری می شود و امروز جای سعی و خطایی برای اعضای آن باقی نمانده است.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.