رئیس شورای عالی استان‌ها معتقد است تکیه بر درآمد پایان پذیر بیماری بزرگ کلان‌ شهرها است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، «مرتضی الویری» که در صحن علنی شورای شهر تبریز حضور یافته بود، اظهار کرد: باتوجه به این‌که در گذشته شهردار تهران بودم و اکنون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران هستم، معتقدم تمامی کلان شهرها مشکل تجهیز منابع مالی دارند و طبق روش سنتی، شهرداری‌ها برای کسب درآمد سراغ دولت و یا ساخت‌وسازهای  شهری می‌روند که در دنیا این روش‌ها منسوخ شده است.
وی با تأکید بر لزوم حرکت شهرداری‌ها به سمت ایجاد درآمدهای پایدار، گفت: تکیه بر درآمد حاصل از واگذاری امتیازات ساخت‌و‌ساز و فروش تراکم همچون اقتصاد نفتی روزی به پایان رسیده و شهرداری‌ها را از حیث کسب درآمد با مشکل مواجه خواهد کرد.
الویری با تأکید بر ضرورت تنوع بخشی منابع درآمدی و ارایه خدمات جدید توسط شهرداری‌ها، گفت: امسال در بودجه شهرداری تهران سهم درآمدهای پایدار از 22 درصد به 30.8 درصد رسیده است که با ادامه‌ی این روند، نبود تعادل ناشی از غیر پایدار بودن درآمدها از بین می‌رود.
رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان این‌که بخشی از خدمات شهرداری با تعریف‌هایی جدید به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: این امکان هم وجود دارد که شهرداری به جای واگذاری کامل، در ارایه‌ی خدمات با بخشی خصوصی مشارکت کند. البته در چنین شرایط مه آلود، امکان جذب بخش خصوصی خارجی کمی سخت به نظر می‌رسد، ولی شرکت‌های توانمند داخلی برای مشارکت با شهرداری‌ها و ارایه‌ی خدمات وجود دارند که باید ساز و کار مناسبی برای همکاری تعریف شود.
الویری با تأکید بر لزوم سبک‌سازی بدنه‌ی شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: 4.3 نفر نیروی انسانی حقوق بگیر در هر باکس مصوب شهرداری تهران کار می‌کنند که برای کاهش هزینه‌های جاری باید در این زمینه بازنگری انجام شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.