نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، تربیت نیروی انسانی در کشور را مهم و اساسی دانست و گفت: صیانت از سرمایه انسانی یعنی حمایت از کالاهای داخلی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فریدون احمدی امروز شنبه در همایش تجلیل از کارگران نمونه استان زنجان که به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد، گفت: نمایندگان مدافعان حقوق کارگران در جامعه هستند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه مقابل حقوق مردم دارای تکلیف هستیم، ادامه داد: همه ما دارای دینی در مقابل جامعه کارگری هستیم.

وی با اشاره به اصلاح قانون جدید بازنشستگی در کشور ادامه داد: در قانون جدید فقط دو یا سه شغل خاص می‌توانند بعد از بازنشستگی دوباره به کار گرفته شود.

نماینده مردم زنجان در خانه ملت با اشاره به تحقق شعار سال‌جاری ادامه داد: تولید کننده داخلی باید از فرصت بدست آمده در راستای حمایت از تولید برای بالا بردن کیفیت کالاهای ایرانی تلاش کند. بروز رسانی تکنولوژی در واحدهای تولیدی برای بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی حائز اهمیت است.

وی، همچنین سرمایه، تکنولوزی و مدیریت بهینه نیروی کار را از مهمترین زیر بناهای تولیدات و کالاهای داخلی و توسعه کشور عنوان کرد و گفت: دانش فنی مهمترین سرمایه استراتژکی سازمان‌ها محسوب می‌شود.

نماینده مردم زنجان طارم در مجلس، تربیت نیروی کار در کشور را مهم و اساسی  دانست و یادآور شد: صیانت از سرمایه انسانی یعنی حمایت از کالاهای داخلی است.

وی، عدم قانون متناسب با حقوق‌کارگری در جامعه و اجرایی نشدن قانون کار در جامعه را مهم برشمرد و ادامه داد: تا امروز کار فرمایان و مسئولان در برهه‌های خاص از کارگران استفاده ابزاری داشتند.

احمدی با بیان اینکه امروز در کشور همه دغدغه اقتصادی داریم، تاکید کرد: رکن تولید نیروی انسانی است.

نماینده مردم زنجان با اشاره به اهمیت تولید و اشتغال در جامعه تصریح کرد: همه حوزه‌های جامعه دارای رابطه تنگاتنگی با اقتصاد و تولید است و ما  در حال حاضر فاقد مدیریت منابع انسانی در جامعه هستیم.

احمدی حل مسائل کشور را  نیازمند همکاری و تعامل قوای سه‌گانه برای حل مضلات اشتغال مهم دانست و گفت: حل مشکلات اقتصادی موجب حل مشکلات دیگر در جامعه خواهد بود.

در ادامه این همایش یوسفی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز با اشاره به بحث قرار دادهای سفید امضاء در حوزه کار و کارگری گفت: با راه‌اندازی  سامانه جامع دراین حوزه به‌زودی مشکلات در این زمینه حل خواهد شد.

 وی همچنین با بیان اینکه در راستای پیگیری حقوق کارگران اقدامات اساسی در سال‌های اخیر انجام  گرفته، یادآورشد: شورای عالی کار همه ساله حدقل دستمزد را تعیین و ابلاغ می کند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، در بحث صیانت و حمایت از نیروهای کار و سرمایه های انسانی در سال گدشته گفت: در سال گذشته دارای اقدامات اساسی در این حوزه بودیم.

یوسفی در پایان اضافه کرد: از  363 مورد حوادث کار در سال‌های گذشته اکنون  شاهد کاهش 14 درصدی حوادث کار در استان بودیم.

اصغر نجاری، دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان نیز که به‌عنوان سخنران این همایش بود ضمن گرامیداشت روز کارگر، اظهار داشت: کارگران امروزه نیازمند حمایت کافی از مسئولان هستند.

نجاری با بیان اینکه نبود امنیت شغلی و وجود قراردادهای سفید امضا از چالش‌های جدی در این راستا است، گفت: بیش از 50 درصد از جمعیت ایران را کارگران جامعه تشکیل می‌دهند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان با اشاره به وجود معضلاتی دراین زمینه توام با کمبودهای قوانین کار در جامعه کارگری در راستای حمایت از تولید کنندگان کالاهای ایرانی در سال جاری  اضافه کرد: امنیت شغلی و رعایت قوانین کارگری با عواملی از قبیل ابهاماتی در قانون کار موجب روز برخی مشکلات در جامعه کارگری شده که حمایت مسئولان متولی را در این زمینه را می‌طلبد.

 وی همچنین با بیان اینکه ما ملزم به حمایت از این خانه هستیم، خاطرنشان شد: در راستای عملیاتی شدن برنامه‌های جامعه کارگری مسئولان خانه کارگر همواره در تلاش بوده است.

 دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان ادامه داد: خانه کارگر استان زنجان دارای 11 هزار عضو است که اخذ عضویت تنها منبع تامین کننده منابع مالی این خانه است.

نجاری توسعه و پیشرفت جامعه را در راستای تلاش کارگران مهم ارزیابی کرد و گفت: حمایت از کارگر حمایت از کالاها و تولیدات داخلی است و توسعه اقتصادی را موجب می‌شود .

دبیر اجرایی خانه کارگراستان زنجان در پایان با درخواست از مسئولان استان زنجان برای حل مشکلاتی زیربنایی و عمرانی خانه کارگر استان، گفت: انتظار حمایت از مسئولان استانی برای تامین زمین برای احداث ساختمان جدید خانه کارگر استان را داریم که در شأن کارگران استان باشد.

گفتنی است، در پایان این همایش تعدادی از کارگران نمونه واحدهای تولیدی نیز از طرف خانه کارگر استان زنجان تقدیر و تجیلی شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.