مجتبی نوری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کاهش بارندگی در سال های گذشته، موضوع فرهنگ سازی برای مصرف درست منابع آبی در دست اجرا قرار دارد.
وی یادآور شد: دهیاران و آبداران در روستاها با جدیت اقدام به آموزش و آگاه سازی روستاییان نسبت به بحران خشکسالی و کمبود منابع آبی می کنند.
نوری اظهار کرد: به حتم امسال تعداد بسیاری از روستاهای این شهرستان با تنش آبی مواجه خواهند شد که اقدامات لازم در این زمینه انجام می گیرد.
فرماندار شهرستان ماهنشان گفت: مشکل دیگر در زمینه آبرسانی به روستاها، وجود شبکه آب فرسوده ای است که نیازمند بازسازی و اصلاح دارند.
وی خاطرنشان کرد: به حتم اصلاح الگوی کشت و پرهیز از کاشت محصولات پر آببر می تواند به روستاییان در مدیریت وضعیت موجود کمک کند.
نوری ادامه داد: از همین رو امسال هدفگذاری شده است که بیش از 300 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان زیر پوشش شبکه آبیاری نوین قرار گیرند.
فرماندار شهرستان ماهنشان گفت: در کنار این موضوع کاشت محصولات با نیاز آبی کم همچون پسته و زعفران که از سال های گذشته در دستور کار بود، امسال در کنار کاشت گل محمدی و گیاهان دارویی به شکل جدی دنبال می شود.
وی اضافه کرد: امسال تسهیلاتی برای محصولات کشاورزی پر آببر اختصاص نمی یابد در حالی که این تسهیلات با کارمزد 6 درصد به حتم در مورد کاشت پسته، زعفران، گل محمدی و گیاهان دارویی پرداخت می شود.
نوری تاکید کرد: در کنار این موضوع نسبت به کاشت محصولات کشاورزی با نیاز آبی بالا هم تذکر داده می شود.
شهرستان ماهنشان 39 هزار و 425 نفر جمعیت دارد که 10 هزار و 265 نفر آن در شهرها و مابقی در روستاها ساکن هستند.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.