حجت الاسلام علی خاتمی روز شنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام (ره)، قیام خونین 15 خرداد و روز جهانی قدس که با حضور مسئولان و مدیران دستگاه ها و نهادهای مختلف زنجان تشکیل شد، افزود: باتوجه به اینکه ملت بی ریشه، احساس هویت نمی کند بنابراین خیلی زود در برابر استبکار و استعمار تسلیم می شود.
وی با بیان اینکه ملت ها نباید از ریشه تاریخی خود بی اطلاع باشند اظهار کرد: هر ملتی که ریشه و اصالت خود را فراموش کند مورد هجوم دشمنان قرار خواهد گرفت و اما اگر ریشه داشته باشد به حتم می تواند مقابل استکبار و استعمار، زنده و سرپا مانده و با قدرت هرچه تمام رو به جلو حرکت کند.
حجت الاسلام خاتمی به قیام 15 خرداد 42 اشاره کرد و افزود: 15 خرداد سرآغاز انقلاب اسلامی و ضدیت با استکبار، استعمار و استبداد است که نتیجه آن پیروزی سال 57 و استقرار نظام جمهوری اسلامی با شعار 'استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی' بود.
امام جمعه زنجان گفت: مراسم بزرگداشت 'ارتحال حضرت امام (ره)، قیام خونین 15 خرداد و روز جهانی قدس' باید باشکوه تر و با برنامه تر از سال های گذشته برگزار شود تا نسل سوم و چهارم با فلسفه، آثار و برکات آن آشنا شوند.
حجت الاسلام خاتمی افزود: باید موضوع 'نقش رهبری در هدایت جامعه روز 14 خرداد و نقش دین، رهبری و مردم در پیدایش انقلاب و شکست استکبار، استعمار و استبداد در 15 خرداد، بیشتر مورد توجه قرار گیرد و از این فرصت مهم و ارزنده در تبیین و آگاه سازی نسل جدید بهره لازم برده شود.
وی تصریح کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و حوزه های علمیه نیز باید از این فرصت برای تبیین نقش رهبری در دوران غیبت و نقش هدایتگری های امام خمینی رضوان الله علیه استفاده کنند.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: نظام استبداد، قیام 15 خرداد را با چند هزار شهید در نطفه خفه کرد اما با این وجود این قیام خونین، منشاء بزرگترین انقلاب دینی شد و برای همیشه بساط ظلم و استبداد را از ایران برچید.
فرماندار زنجان نیز گفت: امروز با توجه به شرایط حاکم بر جهان و منطقه، هجمه ها به کشور و ملت ایران گسترده شده است و نباید از ترفندهای دشمنان غافل شد.
رضا عسگری افزود: دشمنان تلاش دارند با ایجاد هجمه و شبهات فراوان به اهداف نامشروع خود دست یابند که باید از ظرفیت های موجود و حفظ وحدت و همدلی در مقابل این شبهات پاسخگو شد.
وی، با بیان اینکه در تمام برنامه ها باید از تشکل های مردمی که از اثرگذاری بالایی برخوردار هستند بهره گرفت تا مناسبت ها پر رنگ تر برگزار شود اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب و نظام باید به شکل بهتر و دقیق تر به نسل جدید بیان شود و در این کار نباید فرصت ها را از دست داد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز گفت: تلاش می شود تا با برگزاری جلسه های متعدد، سه مراسم بزرگداشت 'ارتحال امام (ره)، قیام 15 خرداد و روز جهانی قدس' به شکل مناسب تری برگزار شود.
سید سعید حسینی افزود: استکبار جهانی برای از بین بردن انقلاب و ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران، تلاش زیادی کرده اما تاکنون در رسیدن به اهداف نامشروع خود شکست خورده است.
وی با بیان اینکه در چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی قرار داریم و باید روزهای مهم انقلاب به نسل جدید به ویژه جوانان به درستی تبیین شود تا آنها بیش از پیش پی به توطئه ها و ترفندهای مختلف دشمنان ببرند به اهمیت روز قدس اشاره کرد و ادامه داد: مردم جهان و فلسطین در رابطه با انتقال پایتخت اسرائیل غاصب به قدس، اعتراض، ایستادگی و مقاومت کرده و می کنند و تاکنون نیز صدها شهید و مجروح در راه آزاد سازی قدس تقدیم شده است.
حسینی یادآور شد: پارسال در 286 نقطه جهان، راهپیمایی علیه استکبار و حمایت از مردم مظلوم فلسطین انجام شد و به حتم امسال نیز همانند سالهای گذشته مراسم راهپیمایی روز قدس به عنوان یادگار ارزشمند امام (ره) با شکوه تر و با عظمت برگزار خواهد شد.
وی به سکوت مرگبار کشورهای منطقه در خصوص جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم ستمدیده فلسطین اشاره کرد و افزود: کشورهای منطقه به ویژه برخی کشورهای عربی و همچنین کشورهای مدعی حقوق بشر، در رابطه با شهادت مردم مظلوم فلسطین نه تنها هیچ حرکت مناسبی نکرده اند بلکه حمایت هایی نیز از اسرائیل غاصب کرده و می کنند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.