رضا عسگری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم برای ایجاد واحدهای بوم گردی 500 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می کند.
وی تاکید کرد: تفاهم نامه خوبی میان میراث فرهنگی و بنیاد مسکن منعقد شده است تا تسهیلات ارزان قیمت در اختیار روستاییان متقاضی ایجاد مراکز بوم گردی قرار گیرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در قالب این طرح، 250 میلیون ریال برای احداث خانه های بوم گردی و 150 میلیون ریال برای مناسب سازی از محل اعتبارات بنیاد مسکن به متقاضیان تخصیص می یابد.
وی با بیان اینکه، میراث فرهنگی به کمک بنیاد مسکن روستاها و منازل روستایی دارای ظرفیت برای تبدیل شدن به مراکز اقامتی شناسایی را می کنند ، گفت: در کنار پرداخت تسهیلات برای مناسب سازی خانه ها و منازل مسکونی، آموزش های لازم برای استقبال از گردشگران به روستاییان این شهرستان ارائه می شود.
وی اظهار کرد: امکان دارد برخی از این روستاها جاذبه های تاریخی، برخی دیگر آئین های سنتی ارزشمند و برخی هم مناظر طبیعی جذاب و دیدنی داشته باشند که هر یک می تواند به ظرفیت گردشگری خاصی تبدیل شود.
عسگری اعلام کرد: به بخشداران اعلام شده است که با همکاری دهیاران شرایطی را مهیا سازند که جاذبه های گردشگری مناطق روستایی به شکل های مختلف معرفی و تبلیغ شود.
وی اضافه کرد: با عزمی که در بنیاد مسکن و سازمان میراث فرهنگی، برای اجرای طرح بوم گردی وجود دارد، می توان به بهبود معیشت و درآمد روستاییان کمک کند.
عسگری افزود: همزمان با اجرای طرح بوم گردی و ارائه آموزش به روستاییان، اداره کل راه و شهرسازی اقدام به مناسب سازی مسیرهای دسترسی و دستگاه های خدماتی هم اقدام به ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز در حوزه آب، برق و گاز می کنند.
فرماندار زنجان با اشاره به ایجاد فرصت عرضه صنایع دستی در روستاهای هدف گردشگری، گفت: فنی و حرفه ای برای آموزش تولید صنایع دستی از جمله ظروف مسی، فرش و چاقو اعلام آمادگی کرده است.
طرح بوم گردی، از جمله اقدامات دولت برای افزایش درآمد روستاییان، اشتغال روستایی و استفاده از ظرفیت گردشگری این مناطق محسوب می شود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.