اسماعیل عباسی روز یکشنبه در پی اعتراض برخی از روستاییان شهرستان طارم به کیفیت آب آشامیدنی، به خبرنگار ایرنا گفت: برای کنترل و ارتقای کیفیت آب آشامیدنی و رفع مشکلات کلرزنی، دستگاه های کلرزنی گازی، برقی و الکترولیز نصب و راه اندازی می شود.
وی اظهار کرد: خرید، نصب و راه اندازی این دستگاه ها نیازمند اعتبار کافی و کار کارشناسی است.
عباسی در مورد نحوه توزیع کلر در روستاهای شهرستان طارم اظهار کرد: واحد کنترل کیفی امور آبفار، سهم کلر روستاهای شهرستان طارم را به آبداران که افرادی آموزش دیده هستند، تحویل داده است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان طارم گفت: آبداران موظفند روزانه 2 بار (صبح و عصر) عملیات کلرسنجی در روستاهای تحت پوشش خود را انجام و نتیجه را به این امور گزارش دهند.
عباسی یادآور شد: آبداران بابت هر مرحله کلرسنجی مبلغی را از این امور دریافت می کنند.
وی در مورد افزایش کیفیت آب آشامیدنی روستاهای شهرستان طارم اظهار کرد: از 67 روستای تحت پوشش امور آبفار این شهرستان آب آشامیدنی 17 روستا کلرزنی می شود و گندزدایی آب باقی روستاها از طریق کلر جامد و به صورت دستی انجام می گیرد.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان طارم ادامه داد: در سال 96 مقدار چهار تن کلر در روستاهای شهرستان طارم توزیع شده، نظارت های لازم در این مورد انجام پذیرفته و طبق گزارش ها 34 هزار 374 مورد کلرزنی به صورت دستی و 2 هزار و 160 مورد کلرزنی گازی انجام شده است.
عباسی در مورد پرداخت معوقات آبدارانی که از سال 1393 طلبکار هستند، افزود: طبق نشستی که با مدیر عامل امور آبفار استان زنجان برگزار شد، مقرر گردید در آینده ای نزدیک در سال جاری مشکل معوقات آبداران شهرستان نیز برطرف شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت حدود 5 درصد جمعیت استان در 100 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع است، نزدیک به 37هزار نفر از مردم این شهرستان در روستاها زندگی می کنند.
9886/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.