سید بیوک موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تحقق شعار و پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در سال جاری' حمایت از کالای ایرانی' از سویی باید شعار را مد نظر قرار داد و از سوی دیگر زمینه های مورد نیاز را فراهم ساخت.
وی یادآورشد: در صورتی که بتوان روستاها را از حالت مصرف کنندگی خارج و به سمت مولد بودن هدایت کرد، هم سطح تولید افزایش می یابد و هم معیشت روستاییان بهتر می شود.
موسوی اظهار کرد: توجه به اشتغال در گروی توجه به تولید داخلی است و در صورتی که در تولید کالای داخلی به کیفیت و کمیت محصول توجه شود، به حتم شعار سال محقق خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با تاکید بر فرهنگ سازی در حوزه افزایش کیفیت محصول، گفت: امروز بسیاری از محصولات تولیدی داخل از چنان کیفیتی برخوردار هستند که به خارج از کشور صادر می شوند و توانمندی رقابت با کالای خارجی را دارند.
وی خاطرنشان کرد: باید روش تولیدکنندگانی که موفق به تولید محصول صادراتی می شوند، سر مشق سایر تولیدکنندگان برای عرضه محصول با کیفیت قابل قبول قرار گیرد.
موسوی ادامه داد: گاه نگاه خودروسازان در مورد تولید زیر تیغ تند انتقاد قرار می گیرد، اگرچه در برخی موارد امکان دارد این نقد ها صحت داشته باشد، اما این نگرش به سایر تولیدات داخلی هم تعمیم داده می وشود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: این تعمیم دادن کیفیت خودروهای داخلی به سایر محصولات تولیدی ایران، به اعتماد عمومی در مورد خرید محصول ایرانی لطمه می زند.
وی تاکید کرد: به حتم باید در بحث خودروسازی بازنگری جدی رخ دهد اما این موضوع دلیلی بر نبود کیفیت در سایر محصولات تولیدی داخلی نمی شود.
موسوی اضافه کرد: ایران در بخش خصوصی، شرکت های توانمندی دارد که گاه محصولی به مراتب با کیفیت تر از تولیدکنندگان خارجی عرضه می کنند، اما نامی از آنها در بازار برده نمی شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: از سوی دیگر، دانشگاه ها هم باید مسیر سر فصل های آموزشی را به سمت تولید داخلی تغییر دهند و متناسب با نیاز عرصه تولید نگاه آموزشی و پژوهشی داشته باشند.
وی بر لزوم ارتقای مستمر کیفیت و توجه بیش از پیش به موضوع برندسازی تاکید کرد و افزود: در این زمینه سازمان های صنعت، معدن و تجارت و استاندارد وظایف بسیار سنگینی بر عهده دارند.
موسوی تصریح کرد: فعالیت بیش از پیش سازمان های نظارتی در ارتقای کیفیت بسیار موثر است و دانشگاه ها هم می توانند با ارائه دستاوردهای پژوهشی در افزایش کیفیت محصول داخلی نقش بسزایی داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: به هر صورت تحقق حمایت از کالای ایرانی، یکی از حلقه های ارزشمند تحقق اقتصاد مقاومتی است و زمینه شکل گیری اقتصاد درون گرا و برون زا را فراهم می سازد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.