فریدون احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درآمدهای حاصل از فروش و صادرات نفت و میعانات نفتی باید صرف پروژه های زیر ساختی و سرمایه ای کشور شود.
وی یادآورشد: رشد و توسعه اقتصادی کشور نیازمند توجه به توان بخش خصوصی و بهره گیری از ظرفیت سرمایه های داخلی و خارجی است.
احمدی اظهار کرد: اصل و پایه اقتصاد مقاومتی هم خروج از اتکای به درآمدهای نفتی و توجه به توان نیروی انسانی و تولید داخلی است.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که بتوان از زیر چتر وابستگی به درآمدهای نفتی خارج شد و سرمایه های داخلی و خارجی را جذب کرد به حتم می توان به رشد مثبت اقتصادی مد نظر برنامه ریزی های کلان کشور هم دست یافت.
وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به رشد سالانه هشت درصدی اقتصاد کشور راهی به غیر از جذب سرمایه های داخلی و خارجی برای توجه به تولید صادرات محور و افزایش بهره وری وجود ندارد.
احمدی تاکید کرد: در برنامه ریزی های کلان کشور هم جذب سرمایه حداقل 200 میلیارد دلاری برای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی سالانه هدفگذاری شده است.
نایب رئیس کمیسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر زمانی می توان به تولید ثروت در بخش تولید دست یافت که رویکرد اصلی هر تولید کننده، تولید محصول برای بازارهای جهانی باشد.
وی تصریح کرد: محصولی که برای بازارهای جهانی تولید می شود، به حتم کیفیت مطلوب برای تامین نیاز بازارهای داخلی را هم دارد و در این صورت بحث حمایت از تولید داخلی و خرید کالای ایرانی هم محقق می شود.
احمدی ادامه داد: تمام مسئولان در وهله نخست و سرمایه گذاران و تولید کنندگان در مرحله بعدی، باید متوجه باشند که خروج از اقتصاد متکی به نفت وابسته به تلاش و برنامه ریزی همراه با اجرای آنان به منظور حمایت از بخش تولید، سرمایه گذاری و تولید کالای با کیفیت داخلی است.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.