به گزارش ایرنا، ایرج دست نشان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ساخت و سازهای غیر مجاز در تعطیلات نوروز کنترل و فعالیت همه کارگاه ها جاده ای استان زنجان تا 17 فروردین سال آینده تعطیل می شود.
به گفته وی، ایمن سازی محل کارگاه پروژه های راهداری و راهسازی، لکه گیری محورها، آشکارسازی نقاط پر حادثه و پر ترافیک، تعمیر و جمع آوری گاردریل های آسیب دیده در مسیرهای ارتباطی، خط کشی موارد ضروری از اقدامات انجام شده توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: 30 اکیپ راهداری در 28 راهدارخانه با 236 دستگاه ماشین آلات مستقر شده اند که گشت های راهداری آنها به طور مستمر در جاده ای استان انجام می شود.
دست نشان از مسافران خواست، برای انجام سفرها کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند چرا که وسایل حمل‌ و نقل عمومی دارای ایمنی و سلامتی بیشتر نسبت به خودروهای شخصی هستند.
وی ادامه داد: نظارت بر شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ و نقل، بررسی و ارائه تأییدیه سلامت فنی وسایل نقلیه مسافربری قبل از اعزام به سفر، فعالیت مجتمع‌های خدماتی - رفاهی با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی، سیستم گرمایشی، سرمایشی و نمازخانه‌ها مورد توجه جدی این اداره کل راهداری استان زنجان است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان یادآوری کرد: برای امنیت بیشتر سفرهای مردم 68 سامانه‌های تردد شمار و 37 دستگاه دوربین های نظارت تصویری در جاده های مواصلاتی استان زنجان فعال است.
به گفته دست نشان، 28 اسفند امسال، چهارم و هشتم فرودرین 97 به‌عنوان روزهای پرتردد سفرهای نوروزی پیش‌بینی شده‌ است که مسافران باید سفرهای خود را در این روزها مدیریت کنند.
به گزارش ایرنا، هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه 1816 در تماس باشند.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و 62 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.