خلیل آقاجانلو روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان افزود: مناطقی در استان زنجان به منظور ذخیره آب در زیر زمین شناسایی و طرح مطالعاتی برای احداث سدهای زیرزمینی در آن انجام شده است.
وی اظهارکرد: احداث سدهای زیرزمینی، پروژه ای جدا از طرح های آبخیزداری است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان یادآور شد: حفظ منابع طبیعی در دنیا موضوعی مهم به شمار می رود که برای صیانت از آن برنامه ریزی می شود و کاهش تخریب منابع طبیعی و توجه به اقتصاد بومی جزو شاخص های توسعه است.
آقاجانلو ادامه داد: استفاده از معماری، حمل و نقل سبز، مدیریت آب، پسماند و خاک نیز از مقوله های اقتصاد سبز به شمار می رود که حرکت در این مسیر حفظ محیط زیست و منابع طبیعی را به دنبال دارد.
وی، از وجود 60 تا 70 هزار هکتار جنگل طبیعی در استان زنجان خبرداد و یادآوری کرد: در گذشته نقشه ای از این جنگل ها در استان وجود نداشت و این عرصه ها با هدف توسعه تهیه و شناسایی شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به موضوع گیاهان دارویی در این استان اشاره کرد و گفت: شناسایی پراکنش این گیاهان با همکاری دانشگاه زنجان در دست بررسی قرار دارد که بعد از این مرحله اقتصادی و تولیدی کردن آن انجام می شود.
آقاجانلو تاکید کرد: حفظ منابع طبیعی فقط با همکاری مردم و عرصه نشینان محقق می شود.
به گزارش ایرنا، هفته منابع طبیعی از 15 تا 22 اسفند است که سالانه برنامه هایی در این هفته اجرا می شود.
شعار این هفته در سالجاری 'منابع طبیعی؛ با مردم، برای مردم' نامگذاری شده است.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.