به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد، افزود: ‏فرمان امام راحل یک حرکت عالمانه و هوشمندانه بود و امروزه خدمات این نهاد مقدس بر کسی پوشیده نیست در حقیقت کمیته امداد جزء فرهنگ و آموزه های دینی ما بوده است.
وی با اشاره به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: با نگاهی به آیات و روایات و سیره اهل بیت روشن می شود که هیچ مکتبی مانند اسلام به طبیعت و منابع طبیعی اهمیت نداده است امروز نگه داشتن حرمت طبیعت وظیفه ماست و باید به سنت درختکاری و شعار هر ایرانی یک درخت عمل کنیم تا به لطف الهی هم حافظ طبیعت باشیم و هم از انواع آلایندگی نجات پیدا کنیم.
امام جمعه ابهر ادامه داد: اگر بخواهیم آینده بهتری داشته باشیم، باید در راه حفظ، احیا و توسعه این منابع بکوشیم در غیر این صورت، جهان آینده، جهانی همراه با فقر، گرسنگی و محیط زیستی آلوده و غیرقابل زندگی خواهد بود.
حجت الاسلام رحیمی با اشاره به سالروز رحلت حضرت ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا تصریح کرد: مادران و همسران شهدا دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع امنیت کشور، حماسه‏های جاویدی ساختند که قلم توانایی نوشتن آن را ندارد و تاریخ همیشه از آن یاد خواهد کرد.
وی تاکید کرد: همسران شهدا با تربیت یادگاران همسران خود، آن‏ها را برای انقلاب و دوران شکوفایی این سرزمین آماده می‏کنند و چه‏ بسا همسرانی که خود دارنده رتبه‏های علمی و سیاسی در کشور هستند و فرزندان آن‏ ها هم با الگو گرفتن از پدران شهید خود در شکوفایی کشور سهیم شده‏اند.
امام جمعه ابهر با اشاره به سخنان 29 بهمن مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان شرقی بیان کرد: جمهوری اسلامی در پیاده ‏سازی بخش‏های زیادی از اهداف انقلاب اسلامی بطور کامل موفق عمل کرده است و استقلال سیاسی، استقلال دفاعی و نظامی از همان ابتدا تحقق یافت.
حجت الاسلام رحیمی یاد آور شد: در حوزه فرهنگی ـ اجتماعی، به ‏رغم پیشرفت‏ های خوب ، همچنان نشانه‏ های وابستگی فرهنگی به خارج از مرزها به چشم می‏ خورد و استقلال فرهنگی به دست نیامده است و تهاجم و شبیخون فرهنگی نیز روز‏ به‏ روز پیچیده‏ تر و گسترده‏ تر شده است.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی پیشرفت‏ های اقتصادی و صنعتی بسیاری به دست آورده است اما با 2 چالش عدم توازن و ضعف عدالت در حوزه اقتصادی مواجه هستیم و متاسفانه فقر، فساد و تبعیض در جامعه وجود دارد که شعار مقدس عدالت را به چالش می کشد و منطبق با آرمان های انقلاب اسلامی مد نظر مردم و رهبری نیست.
7324/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.