به گزارش ایرنا، فرامرز نیک سرشت روز چهارشنبه در مراسم نکوداشت استاد رضا روزبه با بیان اینکه حضور فعال نخبگان در جامعه باعث پیشرفت آن می شود، افزود: توسعه یکی از دستاوردهای مهم بشری است، که نیازمند تعامل همه ارکان جامعه است.
معاون استاندار زنجان گفت: توسعه یک جامعه وابسته به دموکراسی و آزادی های مشروع اجتماعی و فردی، انتقاد پذیری و انعطاف داشتن درامور است.
نیک سرشت با اشاره به ضرورت مشارکت های مردمی در حوزه اقتصاد، خاطرنشان کرد: نقش مردم در این حوزه پیش نیاز توسعه اقتصاد یک کشور به شمار می رود.
وی تاکید کرد: وجود نخبگان در هر کشور باعث بیشتر شناخته شدن آن در جهان می شود، چرا که به واقع نخبگان جزیی از هویت ملی هر کشور به شمار می رود.
چهره ماندگار فیزیک ایران پروفسور ثبوتی در ادامه این مراسم گفت: اگر خواهان سربلندی کشورمان هستیم، باید به سمت استفاده از فناوری های جدید در دنیا حرکت کنیم.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان نیز در ادامه تاکید کرد: تکریم و معرفی نخبگان یا مشاهیر علمی یکی از مهمترین وظایف این بنیاد محسوب می شود.
عباس ربیعی خاطرنشان کرد: استاد روزبه یک معلم اخلاق به معنای واقعی بود که شخصیتی محبوب و مردمی داشت.
به گزارش ایرنا، رضا روزبه در اردیبهشت 1300 متولد و در آبان 1352 دار دنیا را وداع گفت.
او پایه‌گذار مدرسه علوی بود و تدریس در آن را بر سایر پیشنهادهای علمی در خارج از کشور ترجیح داد.
جمعی از شاگردان استاد روزبه، در سال ۱۳۶۸ به مناسبت بزرگداشت وی موسسه‌ای غیرانتفاعی به نام وی با هدف ایجاد محیطی آموزشی برای تربیت و تعلیم دانش‌آموزان تاسیس کردند.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.