به گزارش ایرنا، علی باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تولید در سطح بالای انواع محصولات کشاورزی با حداقل بهره گیری از علم روز و همچنین پتانسیل و زمینه مساعد برای تولید و توسعه تولید گیاهان دارویی در شهرستان طارم، احداث دانشکده دولتی کشاورزی در این شهرستان امری اجتناب ناپذیر است.
باقری ساماندهی صنایع غذایی و صنایع تبدیلی را از دیگر نیازهای ضروری شهرستان طارم برشمرد و گفت: احداث این دانشکده در ساماندهی این امور و تهیه نقشه راه برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان موثر خواهد بود.
وی اظهار کرد: زمینی به مساحت 10 هکتار در بهترین نقطه شهر آب بر، مرکز شهرستان جهت راه اندازی دانشکده کشاورزی، صنایع غذایی و گیاهان دارویی تامین و زیرساخت های لازم از قبیل آب، برق در این مکان فراهم شده است.
وی با بیان اینکه حصار کشی محوطه دانشکده انجام شده است افزود: با پیگیری های فرمانداری و همکاری شورای اسلامی و شهرداری آب بر عملیات اجرایی قسمتی از فضای فیزیکی پروژه آغاز شده ولی متاسفانه از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار نیست.
فرماندار طارم در ادامه ابراز کرد: استقرار دانشگاه دولتی در بخش کشاورزی، صنایع غذایی و گیاهان دارویی از خواسته های به حق و دیرینه مردم طارم است.
باقری، شهرستان طارم را در بخش کشاورزی و گیاهان دارویی از مناطق ویژه کشور دانست و افزود: طارم در تولید گیاهان دارویی ویژگی های منحصر به فردی دارد و گیاهان دارویی و محصولات طبیعی و خود رو مثل قارچ کوهی و دنبالان که در دنیا زبانزد است، در این منطقه به وفور یافت می شود.
این مسئول همچنین خواستار مشارکت و همکاری شهرستان طارم با دانشگاه زنجان در برگزاری اولین کنگره بین المللی زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ های کوهی ایران شد و افزود: این کنگره بهترین فرصت برای شناساندن ظرفیت های منطقه در حوزه گیاهان دارویی و قارچ دنبلان کوهی طارم است.
وی طراحی عناوینی مثل خواهر خواندگی شهرهای الگو در کشورهایی از قبیل فرانسه و آلمان که مقام اول تولید دنبالان کوهی و گیاهان دارویی را دارند را از اقدامات فرهنگی و جانبی حضور و مشارکت طارم در کنگره عنوان و اظهار امیدواری کرد حضور در این کنگره موجب هدایت سرمایه گذاری های احتمالی در سطح ملی و بین المللی در طارم بینجامد.
اولین کنگره بین المللی و دومین همایش زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ های کوهی ایران 5 و 6 شهریور 1397 توسط دانشگاه زنجان و با مشارکت انجمن گیاهان دارویی ایران، ستاد توسعه زیست فناوری، ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی، وزارت جهاد کشاورزی، فرمانداری طارم و با همکاری محققانی از کشورهای ترکیه، اسپانیا، چین و هلند برگزار می شود و یک روز از این کنگره به شهرستان طارم اختصاص خواهد یافت.
شهرستان طارم در حال حاضر دارای سه دانشگاه پیام نور، آزاد و دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
9886/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.