مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان زنجان از ثبت بیش از 8 میلیون تردد در بهمن ماه در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ایرج دست نشان امروز شنبه (4 اسفند) با بیان این خبر افزود: در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود 468 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه 19 ام کشور را داراست. بیشترین تردد در آزادراه قزوین – زنجان (ورودی استان) با 384.640 تردد و محور ابهر-خرمدره با 366.274 تردد و کمترین تردد در محور تکاب- دندی با 11.866 جابجایی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان تصریح کرد : 28 درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است (با 2.439.481 وسیله نقلیه سنگین). در حالیکه میانگین کشوری 16% بود و استان زنجان در رتبه 4 ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد. میانگین کارکرد دستگاه‌های ترددشمار در این مدت 98 درصد بوده‌ است. بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین (خروجی استان) با 543 تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محورتکاب – دندی با 17 تردد در ساعت صورت گرفته است.

دست نشان یادآورشد : با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه¬های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت  آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می‌شود جمعا 4.469.683 تردد است که حدود 51% از کل تردد در محورهای استان را تشکیل می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.