مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: استان زنجان در رتبه چهارم کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ایرج دست نشان با اعلام این خبر، گفت: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با 62 دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین شهری استان آبان‌ماه سا‌ل‌جاری تعداد 9.740.851 تردد وسیله نقلیه در 31 مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (62 مسیر به‌صورت رفت و برگشت) ثبت شده و این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود 506 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه نوزدهم کشور را داراست. بیشترین تردد در آزادراه زنجان-قزوین(خروجی استان) با 498.517 تردد و محور ابهر-خرمدره با 356.605 تردد و کمترین تردد در محور تکاب- دندی با 16.168 جابجایی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان افزود: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، 226 وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین کشوری این نرخ در این مدت 342 وسیله نقلیه است. استان زنجان در نرخ جریان تردد وسایل‌نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه هجدهم را در کشور داراست. بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین (خروجی استان) با 692 تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محورتکاب – دندی با 22 تردد در ساعت صورت گرفته است.

دست نشان تاکید کرد: با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه‌های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می‌شود جمعا 5.367.002 تردد است که حدود 55 درصد از کل تردد در محورهای استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.