اصغر وثوق روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون و با گسترش شهرنشینی بیماری سرطان در حال گسترش بوده و این در حالی است بر اساس مستندات، این استان به لحاظ شتاب ابتلا به سرطان در خط مستقیم قرار دارد.
وی یادآوری کرد: طبق برآوردهای انجام گرفته و در 15 سال آینده بیماری سرطان دومین علل مرگ و میر در کشور خواهد بود و لزوم به کارگیری اقدامات پیشگیرانه برای گروههای هدف و درمان به موقع امری ضروری به نظر می رسد.
وثوق افزود: این انجمن در حوزه پیشگیری چهار بخش مهم ورزش، تشکیل کارگاهها، کلاس‌های پیشگیری از سرطان سینه، استعمال نکردن سیگار و دخانیات و ترویج تولید، توزیع و مصرف محصولات سالم را مورد توجه قرار داده و این کارها سوی کارشناسان و متخصصان مهرانه انجام می گیرد.
مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان ادامه داد: همکاری سایر خیریه ها و سازمانهای مردم نهاد بویژه حوزه محیط زیست و ارائه کارهای آموزشی تاثیر بسزایی در کنترل این بیماری و حتی شناسایی مبتلایان به انواع بیماری سرطان دارد.
مدیر عامل انجمن خیریه مهرانه زنجان ادامه داد: ورودی و خروجی بیماران سرطان در این انجمن به حد نرمال رسیده و این استان در مقایسه با استان های دیگر وضعیت بهتری دارد.
وی اظهار کرد: طی آذر 93 تا پایان دی امسال 2 هزار و 522 بیمار از سراسر کشور در کنار ارائه خدمات اسکان ، از خدمات درمانی رایگان به ارزش 111 میلیارد و 970 میلیون ریال این انجمن بهره‌مند شده‌اند.
به گفته وثوق ، طی دی سال گذشته نیز53 مورد بیماران خاتمه یافته سرطان در این انجمن ثبت و علاوه بر آن خدمات مشاوره رادیوتراپی و شیمی‌درمانی به ترتیب در مدت زمان یاد شده شامل حال 70 و 17 نفر از بیماران مبتلا به سرطان زنجان و سراسر کشور شده است.
مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه استان زنجان خاطرنشان کرد: 90 درصد عامل سرطان مربوط به عوامل بیرونی و مابقی به ژنتیکی ارتباط دارد که لزوم آگاهسازی و اطلاع رسانی فاکتورهای خطر دیگر از سوی دستگاههای متولی امر به عموم مردم امری مهم است.
وی یادآور شد: این انجمن به تنهایی نمی تواند بحث مربوط به مدیریت سرطان را عملیاتی کند و در این میان دستگاهها و سازمانهای اجرایی مربوطه در حوزه های مختلف نقش اساسی و تعیین کننده دارند.
به گزارش ایرنا، مرکز تشخیصی درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه برای برآورد نیازهای بیماران مبتلا به سرطان، در زمینی به مساحت 18 هزارو 900 مترمربع طراحی و احداث شده و از این وسعت، 12 هزار مترمربع به فضاهای تحقیقاتی، آموزش و پیشگیری، تشخیصی و درمانی و همچنین 1800 مترمربع نیز به فضای اقامتی (مهمانسرا) اختصاص داده شده است.
مجموعه مهرانه از سال 85 تاسیس شده و مرکز رادیوتراپی آن سال 93 آغاز به کار کرده است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.