عبدالله جعفری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان آمادگی لازم برای توزیع گوشت گرم وارداتی گوسفندی، گوشت منجمد وارداتی و مرغ منجمد داخلی در بازار را دارد.
وی تاکید کرد: این فرآورده های خام دامی به شرط تقاضای مصرف کنندگان در بازار مصرف عرضه خواهد شد.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه توزیع گوشت گرم گوسفندی وارداتی از شکل لاشه ای خارج شده است، گفت: این فرآورده با یک ران، سردست و نصف گردن گوسفند بسته بندی شده و با کیلویی 370 هزار ریال به مصرف کننده نرخ گذاری شده است.
جعفری اظهار کرد: شرکت پشتیبانی اموردام جهاد کشاورزی استان زنجان با مباشران بخش خصوصی هماهنگی برای توزیع گوشت گرم گوسفندی وارداتی، گوشت منجمد وارداتی و مرغ منجمد انجام داده که از طریق فروشگاه های بزرگ زنجیره ای و تعاونی های مصرف توزیع می شود.
وی یادآور شد: چنانچه قیمت گوشت قرمز در بازار استان زنجان نیز ملتهب شود توزیع این فرآورده خام دامی انجام خواهد شد.
رئیس اتحادیه قصابان شهرستان زنجان نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون گوشت گرم گوسفندی وارداتی از کشور استرالیا در بازار زنجان توزیع نمی شود.
بهلول بیات اظهار کرد: چنانچه این فرآورده به صورت بسته بندی در بازار عرضه شود از حیطه توزیع واحدهای قصابی خارج می شود.
وی افزود: هم اکنون در قیمت گوشت گرم نوسان وجود دارد و قیمت این فرآورده به صورت توافقی به مشتری عرضه می شود.
رئیس اتحادیه قصابان شهرستان زنجان یادآور شد: از ابتدای سالجاری تاکنون حدود 20 تن گوشت گرم گوسفندی وارداتی به منظور تعدیل قیمت این فرآورده توزیع شده است.
به گزارش ایرنا، گوشت گرم گوسفندی دیماه سال گذشته با افزایش بیش از 100هزار ریالی در هر کیلوگرم از کیلویی 350 هزار ریال تا 480 هزار ریال نیز عرضه شد.
مسئولان در این زمان علت افزایش قیمت این فرآورده خام دامی را، قاچاق دام سبک به عراق و سایر کشورهای عربی بیان کردند.
این روند افزایش ادامه داشت تا اینکه طی برج اسفند سال گذشته 2 دفعه گوشت گرم گوسفندی استرالیایی وارد بازار شد و قیمت این فرآورده خام دامی را تثبیت کرد که با گذشته بیش از 45 روز قیمت آن مجدد قیمت به روند قبلی بازگشت.
هم اکنون این فرآورده در بازار توزیع نمی شود و قیمت در نوسان گوشت قرمز داخلی وجود دارد.
7325/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.