علی محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شکایات ارجاعی از طریق کانال های ایجاد شده در مراکز درمانی تامین اجتماعی بسیار گسترده و متنوع بوده و موارد پس از احصا مورد بررسی قرار می گیرد.
وی یادآوری کرد: بخش عمده ای از شکایات به مواردی اختصاص دارد که بیمار و یا فرد مراجعه کننده به مراکز درمانی تامین اجتماعی به پزشک اصرار می کند که اقلام دارویی مورد نظر خود در نسخه دارویی را درج کند و این در حالی است فرد نمی داند مصرف خود سرانه دارو چه آسیبهای متعددی را بدنبال دارد.
محمدی افزود: بخش دیگری از شکایات نیز مربوط به بیماران نه چندان بدحال مراکز تامین اجتماعی مربوط می شود و معتقدند که کادر درمانی در مقایسه با بیماران اورژانسی که باید بلافاصله تحت مداوا قرار بگیرند و این در حالی است رسیدگی به این گروه از بیماران در اولویت قرار دارد.
وی اظهار کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در رشته هایی خاص از جمله رادیولوژی کمبود دارد و برای رفع این معضل طبق قرار دادی که با دانشگاه علوم پزشکی منعقد شده از فارغ التحصیلان این رشته استفاده خواهد شد که نیاز گروههای هدف را برطرف خواهد کرد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته تخصص های ارتوپدی و جراحی اعصاب نیز تا اوایل سال آینده در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان افزوده خواهد شد و این کار در راستای خدمات رسانی مطلوب به گروههای هدف است.
وی، افزایش تختهای بیمارستانی را از دیگر برنامه های مهم مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ذکر کرد و گفت: بر این اساس تعداد تختهای بیمارستان های امام حسین (ع) و امید ابهر به 256 و 100 تخت افزایش خواهد یافت و علاوه بر آن با تامین زمین مورد نیاز درمانگاه تامین اجتماعی در شهرهای دندی و ماهنشان نیز احداث خواهد شد.
محمدی خاطر نشان کرد: این مدیریت برای گروههای هدف و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی تامین اجتماعی ارتقای کیفیت خدمات درمانی و رضایتمندی را بیش از گذشته مورد توجه قرار داده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 2 بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش این سازمان در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می کنند.
230 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، 135 مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، 35 درمانگاه خصوصی و دولتی و 12 بیمارستان در استان طرف قرار داد تامین اجتماعی استان هستند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.