مسعود بیات منش روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خبر منتشر شده مبنی بر رانش زمین حدود 50 متر از راه روستایی گلجه شهرستان زنجان افزود: رانش در جاده های کوهستانی امری طبیعی محسوب می شود و با انجام کارهای مختلفی امکان ریزش وجود دارد و این واقعه نیز برای این محور کوهستانی نیز مستثنی نیست.
وی اظهار کرد: بر این اساس بهسازی و آسفالت راه روستایی اعلام شده نیز اوایل پاییر امسال به اتمام رسید و اینکه گفته شده این راه روستایی تازه تاسیس راه و شهرسازی استان زنجان است که هنوز به بهره برداری نرسیده، مغایرت دارد.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان تاکید کرد: این راه روستایی توسط جهاد کشاورزی اوایل دهه 70 بصورت شوسه بطول 22 کیلومتر احداث شده بودو هم اکنون این مسیر از سه راهی تهم- چورزق می گذرد که در سالهای گذشته توسط اداره راه و شهر سازی تحت عنوان پروژه بهسازی آسفالت راه روستایی تهم - چلگان - گلجه انجام گرفت .
این مسئول ادامه داد: با توجه به افزایش دمای هو ا، برف واقع در مناطق کوهستانی نیز پیش از موعد شروع به ذوب شدن می کند و این روند به نوبه خود موجب تسریع نفوذ اب به بستر راه می شود و شتاب بیشتری را در تخریب بوجود می آورد.
وی اظهار کرد: نگهداری در تمامی راهها بویژه در راههای کوهستانی امری ضروری بوده که می توان با انجام تمهیداتی همچون پاکسازی کانال ها ، قنوع ها، آبروها و آب را که دشمن اصلی خرابی جاده است از بستر راه دور نگه داشت تا رانش و تخریب به وقوع نپبوندد.
بیات منش خاطر نشان کرد: رانش زمین در جاده ها و مسیرهای روستایی این استان امار بسیار ناچیری را شامل می شود و به عنوان مثال این رخداد در جاده پری به ماهنشان و یا تهم به چورزق نیز وجود دارد که اقدامات لازم از سوی متولیان امر انجام می گیرد.
به گزارش ایرنا، پیش از این مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان اعلام کرده بود، رانش زمین در 200 متر از جاده روستایی تازه ساخت گلجه به چلگان در شهرستان زنجان موجب تخریب این راه ارتباطی شد.
ایرج دست نشان اضافه کرده بود، این جاده تازه تاسیس راه و شهرسازی استان زنجان است که هنوز به بهره برداری نرسیده است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.