به گزارش ایرنا، انقلابی که 40 سال قبل، با حضور گسترده همین مردم به پیروزی رسید، تاکنون هم به اتکای حضور همه جانبه و متحدانه همین ملت به 40 سالگی خود رسیده است.
راهپیمایی 22 بهمن 40 سال است که با حضور گسترده پیر و جوان و مرد و زن معنا یافته و هر سال بر قوام و اقتدار جمهوری اسلامی افزوده است، حرکتی که نمادی از اتحاد ملی و دفاع از آرمان های انقلاب است.
مردم زنجان هم از جرگه اتحاد ملت ایران به دور نمانده اند و همواره علاوه بر نقش آفرینی در صحنه های مختلف انقلاب همچون آغاز حرکت بانوان علیه رژیم پهلوی، در کنار سایر شهرها و مناطق کشور برای پاسداری از آرمان های انقلاب و نظام اسلامی ایستاده اند.
امسال هم مردم زنجان هم همچون سایر شهرها، در راهپیمایی 22 بهمن حضوری گسترده یافتند، همه با یک هدف و با یک شعار.
محمود محمدی یکی از شهروندان حاضر در راهپیمایی علت حضور خود در راهپیمایی از 22 بهمن را ادامه راه نسل انقلاب خواند و گفت: باید از آرمان هایی که برای آنها خون هزاران شهید ریخته شده است، دفاع کرد.
وی اضافه کرد: حضور در راهپیمایی 22 بهمن فقط یک حضور نیست و اعلام پایبندی به همان راهی است که 40 سال قبل آغاز شده است.
دیگر شهروند حاضر در راهپیمایی با بیان اینکه شاید کشور با مشکلات اقتصادی مواجه باشد، اما این موضوع مردم را از دفاع از آرمان های انقلاب نا امید نمی کند، افزود: دفاع از کشور و ارزش های آن که همواره نباید با جنگ و سلاح باشد، همین حضور خود بزرگترین دفاع محسوب می شود.
امیر رضایی ادامه داد: 22 بهمن اعلام مجدد زنده بودن انقلاب اسلامی و علاقه مردم به آن است و حرکتی که نماد پیروزی مردم ایران در برابر تمام توطئه های دشمنان بشمار می آید.
یکی از دانشجویان حاضر در راهپیمایی هم در همین رابطه اظهار کرد: انقلاب متعلق به همین مردمی است که پای تمام سختی ها و مشکلات آن ایستاده اند و حاضر نشده اند از ارزش های آن دست بردارند.
عاطفه مشفق خاطر نشان کرد: دفاع از این انقلاب و ادامه حیات آن نیاز به حمایت و پاسداری دارد و این مسئولیت بر عهده امثال من و نسل جوان کنونی است، همانگونه که نسل جوان انقلاب آن را به ثمر رساندند.
یکی از دانش آموزان حاضر در راهپیمایی شهر زنجان گفت: ما در آن سال ها حضور نداشتیم و نمی توانیم حال و هوای آن روزها را درک کنیم، اما می توانیم امروز نقش و سهم خود را برای ادامه این انقلاب ایفا کنیم.
محمد سعیدی افزود: ما هم در انقلاب سهم داریم، سهم ما همان بخشی از انقلاب است که باید از آن پاسداری و ارزش های آن نسل به نسل منتقل شود، همچون مشت های گره کرده ای که سال 57 هم بود و اکنون هم در همین حرکت های انقلابی مشاهده می شود.
مراسم راهپیمایی 22 بهمن امسال زنجان در خیابان امام خمینی (ره) از چهار راه امیرکبیر تا چهار راه خواجه نصیرالدین طوسی (امام زاده ابراهیم) جریان دارد و قشرهای مختلف مردم در آن حضور یافته تا بار دیگر برگ زرینی به تاریخ انقلاب اسلامی در زنجان اضافه و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب و دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کنند.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.