مجتبی نوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ماهنشان ماهیت روستایی داشت و از هیچ خدمت و زیرساختی در آن خبر نبود.
وی یادآورشد: شهرستان ماهنشان که زمانی حتی به زیر ساخت های اولیه ای همچون برق دسترسی نداشت، امروز تمام مناطق شهری و روستایی آن از نعمت برق برخوردار هستند.
نوری اظهار کرد: ماهنشان پیش از انقلاب اسلامی در حسرت مدارس مقطع راهنمایی بود در حالی که امروز علاوه بر استقرار تمام مقاطع آموزشی، 2 واحد آموزش عالی و 700 دانشجو را در خود جای داده است.
فرماندار شهرستان ماهنشان گفت: در حوزه بهداشت که هیچ آمار قابل عرضه در پیش از انقلاب وجود ندارد، اما امروز تمام روستاییان علاوه بر برخورداری از نعمت بیمه، از خانه بهداشت و خدمات درمانی کامل بهره مند هستند.
وی خاطرنشان کرد: ماهنشانی که زمانی هیچ شهری نداشت، در این 40 سال علاوه بر تبدیل شدن به شهرستان، از 2 شهر هم برخوردار است.
نوری ادامه داد: امروز سه سد مشمپا، ایالو و مراش در دست احداث هستند تا علاوه بر تامین آب مورد نیاز صنعت و کشاورزی، آب شرب روستاها و شهرهای این شهرستان و مناطق اطراف آن را تامین کنند.
فرماندار شهرستان ماهنشان گفت: امروز این شهرستان علاوه بر آنکه از قطب های تولید ماهی سرد آبی با تولید سالانه هشت هزار تن است، از مناطق مطرح استان و کشور در تولید زردآلو محسوب می شود.
وی تاکید کرد: خدمات نظام اسلامی طی 40 سال گذشته چنان گسترده بوده که مناطق روستایی و کمتر برخوردار با وجود بهره مندی از تمام امکانات زیر ساختی، امروز مطالبه خدمات نوین از جمله اینترنت را دارند.
نوری تصریح کرد: در کنار تمام این خدمات نباید فراموش کرد که امنیت پایدار مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی برای تمام مردم ایران است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.